Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under december 2008

Av Chrissie - 5 december 2008 21:56

Det bara snöar och snöar. Var ut och skottade för 2 timmar sedan och det syns inte. Nu sitter sambon och jag och "sunkar" framför TV:n, med varsin laptop i våra knän och godisskålen på bordet. Life quality huh?

Ska upp tidigt i morgon, för att hinna med att "skaka tråd" IGEN, rida båda busarna och sen ska vi åka iväg på lite shopping. Har inte bestämt oss än om det blir B-länge, V-ås eller Ö-bro:-)

Av Chrissie - 5 december 2008 17:06

Har redan hunnit bli tidig kväll och fråga mig inte vad dagen har tagit vägen? Tycker som vanligt inte att jag hunnit med att göra ens en bråkdel av vad jag skulle vilja ha gjort. Har mest känt mig slö och apatisk.

Snart, snart...då vänder det. Söndag den 21/12. Lägg datumet på minnet, för från och med då går vi mot ljusare tider igen! *YAY*

Ikväll har sambon lovat att stå för matlagningen:-) Ingen fara på taket, jag har bestämt vad vi ska äta ;-)

Blir en lugn och relaxad fredagskväll, i morgon blir det lite partaj med kompisar.

Av Chrissie - 5 december 2008 09:02

Veckorna bara rinner iväg. Tacka vet jag när man var liten då en vecka kändes som ett helt år ;-).

Jag är så glad att jag inte är deltagare i julhysterin, utan mest kan stå som åskådare och titta på när alla andra stressar runt och strävar efter att varje jul ska vara den perfekta julen.


Nu snöar det igen. Tror min sambo jublar inombords, både över snö och att det är helg, så snöskotern kan invigas för året. Själv önskar jag mig mest några fler minusgrader så hästarna slipper få styltor. Ha....nu har jag kommit på dem.....D2 är minsann snäll och släpper fram D1 när han har ätit upp sin portion. Inte undra på att han växer på bredden, min goa dräktiga lilla valack:-/

Jag undrar var läkaren satte den ena Kortisonsprutan, för när jag rör mitt "fuckfinger" så är det som elchocker i hela armen....weird!

Nä, ånyo dags att ta tag i dagen!


Av Chrissie - 4 december 2008 18:52

Jaha, nu sitter man här med ett vinglas i sin hand, med 3 datorer varav en funkar "ganska bra", en funkar "helt ok" och en funkar "inte alls".

Men......skatteåterbäringen har kommit!! (Låter som snubbarna i tecknade Robin Hood på julafton). Inte blev det mycket kvar inte, när räkningarna vart betalda:-(

Har också besökt farbror jugoslavisk doktor. Kortisonsprutor lite här och var och F_N vad ont det gör överallt. Inget blod har jag kvar heller (då är det väl bra att man fyller på med lite rödvin va?)

Får se nästa vecka vad diagnosen blir.............

Men hästarna - de gick så bra idag!!! Stort leende på mina läppar.

Nä, nu ska jag återgå till att slicka igen julkortskuvert!


"Av sjukdomens bitterhet lär människan den goda hälsans sötma"

/ordspråk från Spanien



Av Chrissie - 4 december 2008 13:18

Jag blir helt galen! Ni som följt mina datorhaverier VET hur arg jag varit på icke nämnd datorfirma. Idag tänkte jag packa undan den "gamla" ( 1 år) datorn som inlämnades då skärmen var helt död. Fick till svar att moderkortet måste bytas och det kostar mer än hela datorn, så det ville de inte göra. Näe ok, tänker man då.

 Hur som helst så tänkte jag att "- Nä ni, ni ska inte få blåsa mig en gång till, så datorn ska ni skicka tillbaka".

Nåväl, av någon anledning så tänkte jag att jag sätter väl på datorn i alla fall innan den packas undan. Guess what?!! Skärmen funkar!!!! Men vad har hänt då då? Jo, de har tagit bort hårddisken. Och var den är, ja det har man ju ingen aning om.

Läge för stämning eller?! För sveda och värk ska jag också ha, för detta företag ger mig hjärtattacker och nervsammanbrott!!!!

Förra datorn de "lagade", var ju mer trasig när jag fick tillbaka den och totalt oanvändbar, tills nu en god väns sambo fixat iordning den så gott det gick:-) Tack A!

 Nu är jag arg!!!!!!!!!!!!!!!!


Av Chrissie - 4 december 2008 12:11

Undrar om banken sitter och tjuvhåller på mina skattepengar? Skatteverket betalade ut dem den 29 nov men har fortfarande inte anlänt kontot. *mutter* och  *morr*!!!!

Av Chrissie - 4 december 2008 07:38

... så får jag så jä*** ont i magen och i natt var det en sådan natt. Blää! Jag vill bli man. Eller inte. :-/

Jag VET att det snöar ute, men än är det becksvart och ljusterapilampan är påslagen. Sitter och väntar på lite dagsljus, för då ska det ridas idag. Rida bort magvärk!!

I eftermiddag blir det efterlängtat läkarbesök. Hmm, nej, inte så att jag har en dragningskraft till att gå och besöka läkare, men för att det MÅSTE hända någonting snart med mina värkande kroppsdelar. Nu har jag bott här på den nya orten sedan juni........och väntar......fortfarande på att den snåla kommunen skulle skickat ut en liten stadskarta...jaja, bykarta;-) men icke. Så det lär väl sluta med att jag missar min läkartid för att jag inte hittar dit. Kan ju förvisso leta upp det på ett ställe på nätet (emot mina principer att nämna namnet). Men nä, det får nog snart bli ett litet argt brev till  den snåla kommunen! Tycker det är min rättighet då jag och min sambo befolkat kommunen under 2008 med 2 % !!

Av Chrissie - 3 december 2008 11:47

Äntligen hade jag åtminstone mobilkameran med mig när jag släppte ut hästarna. Oj vad det blev bus!! Så nu behöver jag inte ha dåligt samvete för att det inte blir ridning idag. De har motionerat sig själva tillräckligt.

Ljuvligt att se!


Kolla in D1 på "stora" bilden. Snacka om att "BUS" står skrivet på hela kroppen. :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards