Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under februari 2011

Av Chrissie - 28 februari 2011 18:52

Förlåt att jag svär, men jävla satans skitbokföringsprogram!!! Satt hela morgonen och förmiddagen och slet mitt hår för att få ordning på bokslutet...Men av någon jäkla anledning så finns det filer som jag inte kan öppna!!!! *GrrRRRrrrrRR* Blev så arg att alla papper, datorer och skärmar var på väg ut genom fönstret. Men så sansade jag mig och bestämde mig för att rida lite och rensa huvudet istället.

Det är inte längre än tillfällighet, utan älskade Tritla har äntligen förstått vem som är "The leader of the pack" och vi har äntligen "funnit" varandra! Nu kan jag ärligen säga att det är så, för typ 10-15 gånger på raken k a n inte vara en tillfällighet, eller?! Fy tusan vad skoj hon är att rida nu!! Hon litar på mig och jag på henne. Känns för jäkla bra!!! <3

Dessutom har jag fixat ny grind och MASSA ström, så nu ska hon minsann inte få rymma mer. Träning i kubik att vandra i knädjup snö!

  


Sen återgick jag till mina papper med ett leende, men inte sjutton funkade det bättre för det. Nu hoppas jag på att en bekant ska kunna hjälpa mig komma vidare.

Blev en ordentligt promenad med vovvarna framåt kvällskvisten och rätt var det var stannade en bil....Gissa om jag blev snopen när Sonja (Onyx -Bangsi´s systers matte) hoppade ut bilen!!!:-) Skoj!! Tyvärr hade hon inga vovvar med sig, men vet nu var jag bor!!!


Ska snart titta på älsklingsprogrammet, "Halv åtta hos mig" och kvällsfodra hästar, sen ska jag återgå till mitt underbara skrivbord!! :-/

//

Av Chrissie - 27 februari 2011 20:29

Så härligt att vara ute, men ändå så kallt så man vill vara inne....Ingen har någonsin påstått att livet är lätt att leva. Inte ens när man är katt!

Lite som att leta "Finn fem fel", men om man tittar noga så sitter det faktiskt en liten misse under granen:-)  


    

Av Chrissie - 27 februari 2011 20:16

Idag var det dags för träningstävling igen!!

Bangsi kom 8:a på 86 poäng, och Ludde 5:a på 94 poäng, av 20 deltagare.

Min lille skit blev lite distraherad av att några kvinnor prasslade med påsar (bullar??) och han trodde naturligtvis att det var G O D I S i antågande. Dessutom tappade matten bort sig i banan och fick 3 förarfel. Jaja, lokalsinne har aldrig varit min starka sida! Hur som helst så är jag nöjd ändå och så länge vi klarar 70 poängsgränsen (godkänd) är det mer än ok.

Lite bilder blev det ju såklart på bästaste brollorna!!


      




  



Kolla in!! Ingen kan säga att vi inte har kontakt med våra vovvar!! hahahaha!


  

HOPPSAN!!! Kolla in R-M´s min......Där var Bangsi lite väl glupsk på köttbullen och blodvite uppstod. Munkorgstvång och anmälan????!!???? *skratt*


            


Uja, vad kissenödig man blir....Tävlingsnerverna sätter sina spår.


  


Av Chrissie - 26 februari 2011 17:42

Har verligen varken haft tid eller orkat blogga på några dagar. Sjukdomar har hägrat på jobbet, så igår var jag ner till U-a och de dagarna blir alltid lite maffiga:-) Städning stod på schemat, och det blev det så det räckte och blev över. Det mindre roliga var ju att hemresan tog LÅNG tid. Alla sportlovshemvändare, sportlovsivägåkare, veckoarbetependlare och alla andra som bara slutade jobbet i vanlig ordning hade tydligen bestämt sig för att åka samma väg som jag:-/ Den inplanerande middagsbjudningen fick helt enkelt skjutas upp på framtiden.

             Fanns en som blev överlycklig när matte dök upp hemma igen.

  

  


Har haft huvudvärk i tre dagar och nu känner jag att förkylningen har hittat till mig. Men det som inte dödar, det härdar;-)

Red i regn idag. Drómi hade mest energi och springa var hans grej...Tritla däremot......Nu kan det inte längre vara en tillfällighet, utan fortfarande sedan jag blev ordentligt arg på henne, så har hon varit en klippa!! Töltar på som om hon aldrig gjort något annat, lyssnar och är bästa hästen! När man rider alltså!!!

För några dagar sedan sprängde hon grinden igen - FAST Skrauti var kvar i hagen. Han var ju inte sen att hänga på en rymning..SUCK!!

Man brukar ju säga att en gångart blir bättre, på bekostnad av en annan. I Fröken Svart´s fall, gäller att hon har blivit en toppenridhäst, men på bekostnad av hennes i övrigt mindre skojiga beteende. Har insett att jag som alltid sagt att jag har ett kort tålamod, i detta fall har ett tålamod som ...jag vet inte vad! :-)


Herr Neo är sig lik igen. Tog ett tag, men nu så.....Back on track:-)


  



LÄNGTAR efter min kiropraktor!!! Ryggen och nacken tar kål på mig! Som tur är har sambon en tid på tisdag som han ska avboka...så den tar jag istället!! *Längtar*


Imorgon är det träningstävling som gäller igen. Har inte så stora förhoppningar att det ska gå lika bra som sist...Men jag hoppas att lillskiten sköter sig ialla fall.

Nu ett VARMT bad, ett STORT glas rött !

//

Av Chrissie - 24 februari 2011 19:45

    

Före och emellan


      

Efter     

Av Chrissie - 23 februari 2011 19:45

Lite liten, men den största som fanns att få tag på. I vilket fall som helst så är han numera coolaste grabben i Dalarna:-)



         

Av Chrissie - 23 februari 2011 08:22

Vaknade med att termometern stod på 23,2 MINUSGRADER! BrrRrRrrr! Försöker uthärda kylan på bästa sätt nu, mest för att jag påbörjat min nedräkning. Snart, snart, snart måste det börja vända och gå emot vår och lite varmare temperatur. Dessutom inte alltför lång tid kvar innan det blir sommartid också.

Ridning känns föga lockande när det är så här kallt...


Neo är piggare:-), men det är svårt att få igång honom att äta. Men och andra sidan så rör han sig minimalt, då han gärna sover inomhus och ut får han bara komma korta stunder med tanke på kylan. Hoppas att min beställda overall till honom kommer snart. Fick ett mail om att den var skickad igår ialla fall.


Jaha, om man skulle fortsätta med att riva lite tapet då. Jippi!! :-/ Till helgen  måste jag verkligen ta mig i kragen ordentligt och få till ett bokslut. Det hänger över mig som ett stort svart moln. Men det är några få bitar som jag fortfarande inte riktigt förstår.......Får slita lite hår och ge mig på det...till helgen, som sagt var.

Tjing!

//

Av Chrissie - 22 februari 2011 20:45

Idag påbörjades tapetrivning. Tjoohoo!! Eller inte! Snacka om evighetsgöra....eller tvångsarbete:-P Jobbtelefonen har ringt i ett, så det har varit upp och ner från pallen m å n g a gånger. Pjakkur har varit jätteduktig och hjälpt mig riva tapeter. Är mör i fingrarna, men förhoppningsvis blir det fint när det väl blir klart. Insåg dock snabbt att den stora hallen med väldigt lite väggar, helt plötsligt känns enormt stor med hur mycket väggar som helst:-P

  


På kvällskvisten träffade jag Fam. Gomersson och Ludde för lite träning. Vi har äntligen fått våra skylthållare och de fungerade utmärkt. På söndag är det dags för träningstävling nr 2.

Blev inga vovvebilder idag, för det var alldeles för kallt att stå utan vantar, men hann ialla fall med en fin bild från Väsman , där dimman börjat lägga sig.


//  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards