Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 6 december 2008

Av Chrissie - 6 december 2008 15:10

Hmm börjar bli tämligen fantasilöst att berätta att det f o r t f a r a n d e snöar!!!!

Var ändå så ridsugen så jag trotsade styltor och snö i ögonen och begav mig ut. D2 gick SÅ HIMLA BRA!!! Var helt salig! Då önskar man att någon hade sett honom! Vilken energi och vilja han hade!! (Undrar om det kan ha att göra med Fibergi Eliten redan???) Däremot ska D1 aldrig mer få Eliten. Jisses, det var liksom högsta växeln i, från början till slut. Lite för mycket energi där tror jag;-) Fick lägga volter var 5:e meter, för att han skulle dämpa sig lite.

Fråga mig inte vad käre farbror doktor gjorde med mina kroppsdelar i torsdags, men ondare än så här har jag inte haft förut. Jag blir ........ (massa fula ord). Börjar ju smått fundera om läkare köper sin legitimation hos Ica charkavdelning?! Undrar om en veterinär kan remittera mig till ortoped på Strömsholm eller något?;-)

Nä, nu är det vilopaus innan vi ska vara sociala ikväll!

Tjilivippen!


PS! Hör av er om snö önskas köpas ;-) Finns MASSOR till salu- billigt!! DS!

Av Chrissie - 6 december 2008 07:39

När jag gick i grundskolan och det var dags för Luciauppträdande, så fick jag under  4-5 års tid läsa en dikt. Bara slog mig att jag inte kommer ihåg mer än första versen, så därför var jag tvungen att leta upp den.

"Var inte rädd för mörkret,
  ty ljuset vilar där.
  Vi ser ju inga stjärnor,
  där intet mörker är.

  I ljusa irisringen
  du bär en mörk pupill,
  ty mörkt är allt som ljuset
  med bävan längtar till.

  Var inte rädd för mörkret,
  ty ljuset vilar där,
  var inte rädd för mörkret,
  som ljusets hjärta bär."

 /Erik Blomberg

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards