Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Chrissie - 2 december 2008 20:35

Det bara v r ä k e r ner snö. Tar liksom aldrig slut! Kanske ska lägga ut en annons på Blocket om att snö bortskänkes? Har varit ute och "lekt" bort lite snö med 4hjulingen nu, fast sambon fick ta över nu för den där jä***' armbågen bråkar med mig. Istället fick jag det underbara jobbet att tina upp hunden som hade viktboots á la 4kg på vardera tass:-/

Kan ju meddela att jag skakat elband 5 (!!!!!!!) ggr idag, så nu blir det färd till Lantmännen för att köpa tråd istället för band. Man lär sig av sina misstag.

Hästarna har nog aldrig kommit springande så med glädje emot mig, som idag. De ville verkligen komma in. Så nu har de stått på tork några timmar innan de nattades. Några minusgrader nu, så kommer de att bli lyckliga imorgon när de får komma ut.

Hoppas på någon bra bild under morgondagen. NU ska jag ta mig ett glas vin och sjunka ner i soffan. Har försökt få till en liten powenap hela dagen, men varje gång jag ens tänkt tanken, har telefonen ringt:-/


" Den engelska vintern slutar i juli och början igen i augusti"

/Lord Byron

Av Chrissie - 2 december 2008 13:42

Svårt att fånga snöflingor på bild, men här snöar det utav bara den! Hoppas att den nu får stanna ett tag!

Resten utav dagen ska jag spendera med att sitta och bita på naglarna, för i morgon kommer skattbeskedet!!! Tillbaka eller rest??!! Lika nervös varje december!

Av Chrissie - 2 december 2008 09:54

Sliter mitt hår i foderstatsdjungeln, men har nu bestämt mig efter mycket om och men att det får bli Fibergi Låg blandat med Fibergi Elit, så nu ska det åka och inhandlas. Funderade på lucern också, men det blir sådana kopiösa mängder de bör äta i så fall, så nä...nu provar jag det här.


Här bokstavligt talat vräker snön ner, så nu måste jag ut och skaka elband så de inte snart hänger i backen. Ska snöa i ett dygn framöver nu. Får vänta med ridandet till minusgraderna slagit till, för just nu går de med 1 dm höga styltor under tassarna:-/ Längtar till sommaren!!!!! Utan insekter!;-) Lite som att tro att man ska kunna åka till solen.


Nä, dags att fånga dagen! På återseende!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards