Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Chrissie - 9 december 2008 14:44

Man ska verkligen a l d r i g ta ett avbrott för att "kolla mejl" när man håller på att städa. Nu kom jag utav mig helt och började pyssla med en massa saker på datorn istället. *suck*! Hur ska jag nu hitta tillbaka till städivern igen?

Av Chrissie - 9 december 2008 10:03

Förra inlägget kanske var lite väl negativt, men man måste ju avreagera sig ibland:-)

Tänkte att jag skulle försöka mig på något mer positivt, som att jag ska ut på ridturer i snön, men så har de skjutövningar idag igen, så då lär jag väl inte får D2 från stallet:-(

Den här tyckte jag var helt ok i alla fall:

 "Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche, han fällde ned taket och tryckte på gasen. När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig.Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka efter.
"Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid vägrenen.
Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen.

"Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare".Mannen tänkte 2 sekunder och svarade:
"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack med en polis. Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne".

Polisen önskade mannen trevlig helg."

Av Chrissie - 9 december 2008 08:55

Hemma igen efter lite jobbande. Ska inte klaga på snö igen, då jag insåg att jag föredrar snön framför regn och lera;-)

Hästarna fick komma in i natt och nu avnjuter de sin frukost medans matte har ordnat med arbetsgivaravgifter och momsdeklaration. Undrar hur Sverige lyckats åstadkomma "finanskris" med tanke på hur mycket jä*** pengar staten suger ur oss småföretagare. Sanslöst! Skrämmande!

Dessutom är jag urless på att höra om allt varslande. Att vara varslad är förstås inte kul, men varför får media det att framstå som att vara varslad är lika med arbetslös? Man har inte blivit av med jobbet än, fast man är varslad!! Blir mest upprörd på att massmedia skrämmer ju slaget på folk! Vi har väl genom alla tider gått igenom låg resp högkonjuktur- det är väl inget nytt?

Blä för staten och blä för media just nu.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards