Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under november 2008

Av Chrissie - 29 november 2008 16:32

Både bilen och trailern gick igenom besiktning utan anmärkning! Tjohoo!!

Nu har jag lånat ut släpet till lille Fabian´s ägare som är på väg att hämta kompis åt honom;-)

Idag är det verkligen inget roligt väder. Regnigt, ruggigt och dimmigt. Har konsulterat vikten på hästarna med en veterinärkompis och kommit fram till att höet kan vara lite väl proteinfattigt och så är ju även Fibergi Låg som jag ger. Så nu blir det till att gå över på Fibergi Elit istället som är betydligt mer proteinrikt. Tyvärr energirikt också, men det får jag ta. Vill fortsätta ge Fibergi då jag gillar att det är ett stråkraftfoder. Känns lite konstigt att utfodra en fet häst med massa kraft, men nu måste jag prova i alla fall. Kan säga att D1 tyckte det var MINST lika konstigt.

"- va? Kraft i hagen? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Får JAG verkligen äta av detta?" ...såg han ut att tänka;-)



Av Chrissie - 28 november 2008 16:20

Fattar mig inte på det här vädret:-/ Tidigare idag + 4 grader och nu är det helt plötsligt minusgrader igen. Kan väderguden ta och bestämma sig snart? Ska det vara så här veligt, kan han väl lika gärna ge oss + 30 grader och en klarblå himmel??!!?

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått tummen ur. På torsdag ska jag iväg till läkaren med både min fot och min armbåge. Måtte någonting hända snart, annars blir jag galen.

Nej, nu ska jag hoppa i badet!!

Av Chrissie - 28 november 2008 08:23

Nu kan första advent få anlända bäst den vill, för jag har adventspyntat klart:-) Men stämningen liksom försvann igår då all snö blåste bort i tövädret. Nåväl, jag ska kanske vara nöjd att det är plusgrader, då det är biltvättardags, då den ska in för besiktning i morgon. Trailern också för den delen. Håll tummarna!

Tänk vad skönt att man slipper göra någonting alls själv:-) Färdig risgrynsgröt på burk!! Jo, jag veta att det finns "korvar" också, men de innehåller ju knappast ens två portioner. Och dessutom är "burkgröten" äkta!! Hmm, är det då oäkta risgrynsgröt i "korvarna"??

Sambon tyckte att han kände sig "tvungen" att delta lite i advents/jul pyntandet och kom hem med ett julstjärneträd!! Hur häftigt som helst. Nu ska vi bara lyckas få den att överleva också.


Snart blir man väl anmäld för vanvård utav djur också:-/ Hur sjutton lyckas man banta en häst och få den andra att gå upp i vikt???? Den ena får minimum grovfoder för sin vikt och den andra får dubbelt upp mot sin vikt samt kraftfoder varje dag och inte hjälper det för något utav dem. Inte lätt det här inte...


Av Chrissie - 26 november 2008 15:24

Sov mycket gott i natt kan jag lova, men vaknade precis lika tidigt som alltid. Då var jag en duktig en, och satte mig med bokföring för göra klart dagens uppgifter.

Har ridit i solsken! Åh, så härligt det var! Så här kan det alltid få vara...ja, "alltid"  - fram till sommaren!;-) Har varit och handlat lite mat och lite kablage till jobbet, varit datorsupport åt sambons syster och NU ska jag äntligen ta itu med adventspyntandet. Fast nu blev jag ju sittandes framför datorn. Farligt det här.

Åh, har ätit en julskinkesmörgås. Awww, vad GOTT det var! :-)

Av Chrissie - 25 november 2008 16:13

Hemkommen efter att ha sovit ca 50 minuter på 1˝ dygn. Jag är TRÖÖÖÖÖTT!! Snökaos i U-a igår. Till en början när jag kom fram tyckte jag nog att de hade varit lite gnälliga, så farligt var det väl ändå inte. Var det detta oväder jag gått och oroat mig för? Men det eskalerade successivt under hela dagen och enl. nyheter föll det mellan 4-6dm snö under gårdagen. Inte många stunder man var torr om kläderna. Det var liksom hur mycket snö som helst och tog aldrig slut.

Ska försöka rycka upp mig nu, för om en stund ska vi åka på julkonsert. Frågar mig själv om jag kommer att lyckas hålla mig vaken....

Åhhhhhhhh vad skönt att vara hemma igen!!!!!!!!!


PS. Måste tillägga att min älskade sambo både tog in och släppte ut hästarna det senaste dygnet, då han tyckte synd om dem i snöyran.

Jag har världens bästa sambo!  DS.

Av Chrissie - 23 november 2008 18:53

Har investerat i två jättesöta värmeljusstakar idag. Billiga var de:-)

Av Chrissie - 23 november 2008 10:47

- 10 grader och strålande sol. (hmm, kanske ska döpa om min blogg till "Väderdagbok" eller dylikt;-) )

Ska inventera mina adventsljusstakar idag, för snart är det dags att pynta till hemmet (och jobbet). Blir övernattning på arbetet. Ska ju bli snöstorm och då tänker jag inte ut och åka massa bil på natten. Så ska packa den där lilla väskan senare och göra iordning allt för hästarna, så sambon kan ta hand om dem tills jag kommer hem igen.

Sen ska det tuttas eld på brasan också:-)

Sambon ska åka och hämta hem skotern. Den är ju lite svårstartad så här i början utav säsongen, så det måste väl fixas och mixtras lite med den.


" En snögubbe bör inte prisas för att han förmår hålla huvudet kallt"

/ Carl Hammarén


Av Chrissie - 22 november 2008 23:27

Har varit trötta hela dagen, så det blev en DVD film ikväll - "Jiddra inte med ZOHAN"  Hmmm, mitt betyg -1 stjärna. Sambons betyg + 3. Gillar man Austin Powers filmer så kanske man gillar den här. Skulle ha eldat med grannarna, men det är uppskjutet på morgondagen.

Har fått biljetter till Magnus Carlsson´s Julkonsert på tisdagkväll. Ska bli trevligt! Den ser jag fram emot.


In Memorian: Mor lilla Mor, vem är väl som du? Ingen i hela världen.

(älskade mams som gick bort 22/11 1997)




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards