Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Chrissie - 16 november 2009 21:45

Efter jag ridit idag, så fick hästarna fleecetäcken på sig, då man snart börjar oroa sig för att pälsen ska börja mögla. Sen satt jag inomhus framför brasan och jobbade lite.....och sen somnade jag en liten stund med Bangsi slingrad omkring mig. Jättemysigt faktiskt!

Vaknade till och insåg att det blivit mörkt ute och spöregnade. Fick lite smått ångest över att hästarna har fleecetäcken på sig och sprang ut för att ta in dem lite tidigare.

Döm om min förvåning när jag tar utav de drypande täckena......Hästarna är snustorra under och inte ett dugg kalla!!!!!! :-)

Det trodde jag verkligen inte!:-) Visst vet jag att täckena drar ur fukten så vätan hamnar på utsidan. Men att allt regn inte trängt igenom var definitivt en nyhet!


Skönt att de fick bli torra en dag (natt) ialla fall!


:-)

H2O

Av Chrissie - 16 november 2009 14:27

Regnigt, fuktigt, blött, lerigt, väta, geggigt, mulet och grått.  Listan på adjektiv som beskriver dagens väder  kan bli lång.

I vilket fall så har jag ridit både svart och röd. Snacka om att de blivit "mjuka" utav H´s och mina rejäla turer:-) Ser fram emot nästa tillfälle.

Hundarna verkar inte alls lida utav vädret, så de har varit ute och härjat en del också.


     



  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards