Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Stämningsfullt?

Av Chrissie - 4 december 2009 18:06

Är väl inte helnöjd, men nu kan ingen klaga på att jag inte är julig ialla fall;-) Är ju inte så långt kvar, innan man får göra om den igen. Bloggen alltså.

Har nyss varit ute på långpromis med hundarna igen. Idag har de verkligen fått aktivitet så det heter duga - och matte har fått motion.

Inväntar matleverans, GI såklart och under tiden sitter jag med jobbskriverier. Nu jäklar blir det spännande!!:-)


Have a nice Friday evening folks:-)

//


 
 
Ingen bild

G.

4 december 2009 18:25

Blir det GI-pizza eller GI-McD? ;-)

 
Ingen bild

Chrissie

4 december 2009 18:26

Nä, nä...Vad TROR du om oss!!! Här äts det minsann nyttigt ikväll!!:-)

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

4 december 2009 18:40

Söta pojkarna hårfager i sin julmundering :)
Jag får väl inga stämmningskort i år, så jag får väl låna ditt ;)
Eller hoppas på att folk har dåligt minne och använda förra årets :)
Ha en skön fredagskväll, och det blev väldigt juligt och fint här inne.

http://www.beardieboys.com

 
Ingen bild

L

4 december 2009 20:10

Men gör ni GI pizza på söndag då? ;-)

Jag har ätit älgfilé med örtsås :-) De va gött!

Vad juligt det blev här :-) Jaaaaa vad spännande det äääär, vill ha svar nuuuuu :-)

 
Annelie

Annelie

5 december 2009 09:39

Väldigt julfint på din blogg! Och mycket stämningsfulla bilder på hundarna och hästarna!!!

http://beardie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Chrissie

5 december 2009 11:00

Tack å Tack!:-)

 
Ingen bild

Karina

5 december 2009 11:31

Va tjusigt det blev med jultema på bloggen!

Man slängde väl fram några ljusstakar och julgardiner till förra helgen, och hunden fick ett adventsben. Han blir ju i och för sig alltid glad när han får ben, han vet ju inte om det är onsdag eller midnatt i Moskva, han fattar ju bara att ben är gott. Sen har de en förmåga att ALLTID lägga benen där man ska gå. Man puttar väck dem en bit, sen så ligger de ivägen igen, fast ingen hund finns där. Jag börjar tro att benen flyttar sig själva, eller också är det smygande hjortfot (hunden) som gör det obemärkt... :-)

Nä, jag har ingen blogg eller dyl där djuren finns med på bild, men om du har kvar Eddas julnummer från 2007 så är vovven med där som tomte. När mitt arbete fortfarande fanns kvar så hade jag varje månad en annons i en annonstidning. För att göra annonserna roligare och lättare att komma ihåg så var vår vovve "fotomodell" i annonserna varje månad.
På sommaren har han varit badnymf och haft ett blomsterdiadem, och på vintern har han varit tomte och nyårspartajare. En sådan tomtebild var med i klubbtidningen.

Nej, han brukar inte ha kläder på sig i vanliga fall! :-)

Om du googlar på Anstemas Mirack så får du upp tre alternativ. Om du väljer galleri så kommer du in på Ludvika Brukshundklubbs gamla sida, på deras nya sida finns inte bildgalleriet med. I den sjätte raden uppifrån, längst till höger så har du honom. Det är även han med reflexvästen och motorcykeln. Det finns många jättefina bilder där som medlemmar skickat in. Min favorit är en där en liten brittisk staffe-valp leker med en större brun hund. Snacka om actionbild!

På hans uppfödares hemsida finns vovven med i och för sig, fast bilderna visar inte riktigt hur han ser ut i färgerna. Ja, det är jag som har tagit de bilderna, är ingen mästerfotograf precis. Jag skyller på kameran! :-) De hundarna som börjar på M i det galleriet är hans kullbrorsor, de var bara pojkar i kullen, och de med N och O-namn är hans yngre halvsyskon, samma mamma. Mamman heter Ona, hon är oxå med på bilderna.

Adressen är:
www.anstemas.dinstudio.se

Bildgalleri 1, bläddra till sida 5.

Nä, nu är det dags att laga lite lunch.

Ha det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards