Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Chrissie - 6 december 2009 17:56

Ena sekunden slask och regn, andra sekunden snöfall och någon enstaka minusgrad, och så har det hållit på hela dagen. Kan vädergudarna ta och bestämma sig någon gång eller??!!  


Har ridit med H på härlig tur, trots skitväder. Ridit runt vid gamla sligdammarna och jisses vilket underbart underlag! Dessutom är det "nästan" som en ovalbana...Så dit ska jag rida och träna emellanåt!! Skogsvägarna dit är dessutom så himla super!

Tror Drómi är ett Duracellbatteri han också, för han går och går och orkar hur mycket som helst känns det som. Trittel får soppatorsk efter ett tag och vill a b s o l u t  i n t e tölta. Men vi jobbar på hennes kondis också och lägger lite galopp istället för tölt, så motivationen hålls uppe. Galopp tycker hon är skitskoj ialla fall!


Nu ska jag göra en brasa i kaminen och mysa lite med vovvarna. Blir en tidig kväll då jag ska köra till U-a imorgonbitti. Lär vara halt som sjutton, så jag ska åka i god tid!

Hoppas på en fullspäckad dag!! Måste se till så jag får med mig allt. Brukar ha en förmåga att alltid glömma nånting:-/


//


Av Chrissie - 6 december 2009 08:41

Egentligen är jag ju otroligt morgonpigg, men jag tycker verkligen inte att det är skoj att kliva upp när det är becksvart ute. Hästarna funderade nog varför jag kom och fodrade alldeles mitt i natten;-P.


Idag ska jag ta tag i min lista igen. Måste hinna med att få lite jobbsaker klara till idag och imorgon. Ridning ska det bli också......sen kanske det ska bli hundbad:-) Nu när jag tagit mig i kragen och rett ut alla tovor!


Mycket riktigt så är det lilla vita vi hade på marken, ett minne blott. Har nog regnat större delen av natten. Hmm, borde fixa liten julbelysning vid stallet. Hästarna ska väl också ha lite julfint, eller?


  


Så här fint hade Drómi det i sitt förra stall. Tänk - godiset så nära - och ändå så långt borta. Stackarn!:-) Har för mig att det var Å´s häst som plundra hela granen någon natt?!!??  :-)


//




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards