Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 1 december 2009

***NJUTER***

Av Chrissie - 1 december 2009 14:31

Som man har väntat, längtat, trånat, hungrat, och törstat efter lite solsken!!  


Hundarna har varit ute med mig i princip hela dagen, sånär som på ridningen.

Kan man önska sig något annat??  (Jo, förvisso 30 grader varmt, men nu är det vinter och bara gilla läget).


   


     

  


  


  


  

 
 
Ludde

Ludde

1 december 2009 15:42

Vilka härliga bilder. Visst har det varit fint idag. Jag är en vintermänniska så jag längtar verkligen efter snö coh kyla.
Hoppas ni kommer i kväll på stadspromenaden. Annars hoppas jag vi ses nån annastans.
Må så gott
Rose-Marie

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

L

1 december 2009 16:20

Fiiina bilder -)
Livet känns lite lättare med soool...

Undrar just vad du och jag gör imorgon bitti?? ;-)
Har de inte uppdaterat då blir jag galen!! Då ringer jag nog och frågar.

Vi hörs väl? kramis

 
Ingen bild

Chrissie

1 december 2009 16:27

Tack Rose-Marie och Ludde:-) Kommer inte ikväll - vi har varit ute nästan hela dagen redan:-/ Men en annan gång absolut!!
Vi ses!!

L: Ja, gissa om jag kommer att sitta uppe i ottan och bara vänta.....och bita på naglarna. Hualigen! Scary, scary!!

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

1 december 2009 17:31

Hmm....jag vet inte om jag har lust att kommentera din blogg idag, jag blir lite sur när jag är avundsjuk nämligen, jag vill också ha SOL och minusgrader :(
Men faktiskt så är det minus ute just nu, så då blev jag på bättre humör ;)
Jättetrevligt att pratas vid idag, som du skrev, kul att få en röst till namnet, det får vi göra om :)
Ha det gott, och kram till den söta fyrbenta, ja till er andra också men mest till han :)

http://www.beardieboys.com

 
Anette

Anette

1 december 2009 19:26

Visst har det varit skönt idag med sol och minusgrader :-).
Då känns allt mycket lättare ;-), än när det är regnigt och lerigt :-(.
Fina bilder på alla lurviga både stora och små.
Ha det bra!!!

http://www.toppens.se

 
Annelie

Annelie

1 december 2009 20:31

Åh, vad härligt med sol! Vi har faktiskt oxå haft minusgrader idag, men tyvärr ingen sol! Vill ha snö nu oxå, så det ser renare och ljusare ut ute! Vad söta dina hundar och hästar är! Det är så kul att titta på dina foton och se likheter mellan hundarna! Må så gott! Soya hälsar oxå!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karina

2 december 2009 19:00

Jag tycker mig ana att Bangsi fått längre hår på kroppen, det dröjer nog inte länge innan han blir lika långhårig som Neo... :-)

Vi har oxå en väldigt lurvig vovve, och kusen ser ut som en björn just nu... Det är fruset i marken när man släpper ut honom, och på kvällen när han kommer in har han ändå lyckats få lera i örat! Det är ju blött ändå lite här och var i hagarna! Halsen kan se helt ren ut, sen lyfter man på manen och hittar en lerinpackning därunder.

 
Ingen bild

Chrissie

2 december 2009 19:09

Även om det tar ett tag innan pälsen är såå lång, så är han iallla fall snart lika stor som Neo:-)

Hästar har ju en tendens till att hitta den där enda lerfläcken. Som tur är har jag hagar i backar, vilket gör att direkt det blev minusgrader så frös hagarna till och ingen lera syns till. Härligt! Hoppas nu att det håller i sig lite.
Har du ingen blogg eller så, så man får se bild på kusen och vovven?:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards