Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Upp & Ner

Av Chrissie - 21 oktober 2009 19:09

Upp i ottan och skulle köra hem hö som vi pressade i måndags...Jo tjena! De berömda 10kg´s balarna vägde inte mer än 5kg och hälften av alla balarna var mögliga och det mesta bestod utav "bös"...Så nu ska jag leta hö på annat håll!!! Men  - jag har blivit en jäkel på att backa med transport!!Skrattande

Dimmigt, disigt och duggregn hela dagen. Var inte ett dugg ridsugen, så det blev en sväng på Drómi med Tritla som handhäst. Dock går de och smågnabbas hela tiden om man skrittar, så det blev en del trav:-) Var rätt ok ändå, när man väl satt där. Så imorgon får det bli två svängar!


Har varit lite jobb också, började lite tradigt men slutade mer positivt......... Efter 10 år som egen borde jag ha lärt mig att sluta oroa mig, men är inte alltid så lätt! Nu är jag dock på plussidan!:-)


Har gått en himla massa hundpromenader idag. Har nästan tappat bort räkningen. Sen storstädning, brasa i kaminen och god mat. Nu ska jag invänta Thilde och Bonde söker...


Kastar in lite bilder på godingarna:


  

Nu förstår ni kanske varför matte är trött jämt?!! Finns inte så mycket plats kvar för mig.

Obs! Det är husse´s fötter.


  

Diggar definitivt den här sovställningen i soffan!


  

Blöta killen är a l l t i d på hugget! :-)


//


 
 
åsa

åsa

21 oktober 2009 22:18

Mitten bilden är ju helt underbar. Den borde du förstora och rama in.
Tråkigt med höet när ni lagt ner massa arbete på det. Hoppas du hittar någon annan bra leverantör.

http://tyr.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Chrissie

22 oktober 2009 07:51

Tycker han ser ut som en Barbapappa på den där bilden;-)

 
Ingen bild

G.

22 oktober 2009 09:33

När han väl är still blir bilderna jättefina!! :-)

 
Ingen bild

L

22 oktober 2009 09:46

Ja tänk hur en dag kan börja så knepigt och sedan undan för undan lösa sig till det bättre :-)

Fan va trist med höet, håller tummarna för bättre leverantör nästa gång.

Härliga bilder ;-P

 
Ingen bild

G.

22 oktober 2009 13:18

Finns ju visst plats!! Hela fotänden är ju ledig i din säng. Bara att rulla ihop dig där ;-)

 
Ingen bild

Karina

23 oktober 2009 13:57

Va hejjig valpen ser ut när han nannar på rygg! Har också en hund som gillar att sova på rygg och bre ut sig. Han är dessutom stor som en hoskeblaffa! Han brukade vara med mig när jag jobbade, och han ensam i utsträckt tillstånd kunde fylla ut en tresitssoffa som fanns på jobbet... Han är inte kraftigt bygd, men ack så hög och lång...

Var glad att ni inte har två Grand Danois istället... :-)

Hoppas att det löser sig med hö!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards