Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Alltid!!

Av Chrissie - 20 oktober 2009 20:04

Så fort jag har något inplanerat så händer det något med hästarna. Är som att de vet...!

Imorse, trött som bara den, lite halvstressad för att jag skulle till Falun på MR. Ja, då ringer "grannarna" (som jag lånar hagmark av) och säger att Tritla står i deras trädgård!! Suck!! I morgonrock och grimma över axeln rusar jag iväg för att släppa in henne i hagen. Då har kvinnan redan lyckats med att få in henne:-) TACK!!

Inget spår efter VAR hon kan tänkas ha hoppa över, för hagen var helt intakt. Men med tanke på alla spår runt omkring så har hon nog varit utanför tämligen länge (läs: hela natten). Skulle nästan tro att det är något djur som skrämt henne, för Drómi var rätt stissig på på sin vakt när jag kom ut.

Nåväl, slutet gott allting gott - inatt sover de inne!:-)


Först MR i Falun, gick bra men det var jobbigt! Tunneln var rätt kort, så klaustrofobin över den var inte det värsta. Det jobbigaste var att de skruvade fast någon slags skärm över huvudet. Kände mig som Hannibal Lector:-/

Ska få svar förhoppningsvis i början på nästa vecka!


Sambon hade en semesterdag, så efter Falun stannade vi till vid Lager 157 i Sågmyra. Trevligt ställe!! Dessutom hittade jag ett par jättesnygga Fornarinajeans och ett par Scorettstövletter!

Sen vidare till Mora för att hämta ut sambons skoter som varit inlämnad på servicekoll. Där passade vi på att luncha också!

Efter detta ett stopp i Leksand och sen raka spåret hem! En bra dag, men ack så trött!


Svärföräldrarna har varit hundvakter idag. De säger att de tycker det är superskoj, men jag vet inte om jag tror dem till 100%;-) De får knappast en lugn stund *Skrattar*! Nu är de hemma igen, trötta, nöjda och belåtna.

Dessutom är jag ju "envis" så in i Norden. Vill gärna aldrig belasta någon med saker som jag åtagit mig. Det vill säga; har jag skaffat djur ska jag minsann ta hand om dem till 100%. På både gott och ont, men livserfarenheter har gjort mig till att en "bra kvinna reder sig själv". Ska mycket till innan jag ber om hjälp. Som sagt, på både gott och ont.


Nu ska jag ta mig ett glas vin och slå ner rumpan i soffan. Pusta och invänta House!:-)

//



 
 
Ingen bild

L

20 oktober 2009 21:08

Låter som en fullspäckad men bra dag :-)

Och vilka fynd!

Ja klart man ska ta ansvar för sina djur men ibland e det bra med hjälp :-)
Och du e ju en bra kvinna som reder sig själv (på gott o ont) så då kan du gott o väl ha lite hundvakt ibland ;-)

Vi hörs väl imorgon?

 
Ingen bild

G.

21 oktober 2009 13:02

Väntar på uppdatering med bilder!! Var är Chrissie iförd Fornarinajeans och Scorettstövletter?

 
åsa

åsa

21 oktober 2009 22:21

Bygg hjorthägn, eller förresten kanske lika bra att bygga hönsbur i större format med tak och allt. Annars tar hon väl sig ut med hjälp av vingar...
Tjudra kanske oxå funkar???

http://tyr.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards