Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Sommardag?!!

Av Chrissie - 26 december 2010 20:44

Med -6 grader idag, kändes det faktiskt som en .....sommardag - i jämförelse:-)

Har spenderat dagen med ridning, ridning och lite mer ridning. Drómi var som ett hallelujamoment idag. Är inte så ofta det sker, men när det väl gör det, är jag i himmelriket!! Han är min klippa, min vän, det bästa jag har i vått och torrt!! Alla andra djuren är goda konkurrenter, men Drómi vinner faktiskt... Nån gång ska jag få sambon att filma ett hallelujamoment!! <3

Red Tritla och Skrauti också. De skötte sig också bra idag. Red med mp3 spelare på, med högtalare. Tritla blir glad av musik och hon slutar med att bli så nervig och hon töltar som en KLIPPA till Björn Rosenström;-)

Eftersom det inte är dökallt, så passade jag på att ha hästarna inne inatt, så de får sova ut ordentligt.


Nu har jag en fullpälsad beardis bredvid mig och en katt som ligger på tangentbordet och en korthårig jycke vid fötterna. Sambon i andra änden av soffan. Kan livet bli så mycket bättre??!!??!!  Jag är mätt och belåten efter att sambon fixat middagen idag och vi tog en hyfsad promis med hundarna och de fick leka med Leonbergern Eshita (med brasklapp för stavningen), vilket var superkul!


Ikväll blir det ett glas rött- bra för hjärtat!

                         

    

 
 
Anette

Anette

27 december 2010 07:44

Visst är det skönt med normal kyla så man kan vara ute ordentligt, utan fara för kropp och själ för både 2 och 4 benta.
Härliga bilder på pållarna och jag förstår vad du menar med ett hallelujamoment... har haft en islänning när jag var ung :-).
Ha det bra och sköt om er allihop.
Kramar från toppen av bärget.

http://www.toppens.se

 
Karina

Karina

27 december 2010 13:02

Härliga hästbilder!

Hihi, Tritla kanske tror att ni tävlar när hon hör musik? Bäst man sköter sig då, eftersom man kan ju aldrig veta om det står några domare bakom någon gran? :-)

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards