Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Chrissie - 17 december 2010 23:14

Tja, det är väl inte bara julen som är räddad, utan snarare flera månader framöver....

Nu kommer det att bli plugga tills ögonen blöder!

  

Av Chrissie - 17 december 2010 20:16

Stod ute mellan 11:15 - 15:10 medans hovis var här. Borde kanske inte gnälla, med tanke på det enorma jobbet och slitet som hovslagaren utför. Men fy tusan vad kallt det blir att bara stå still. Åt frukost 15:45.......Magkatarr!!!!

Men nu lite mat i magen, en Pepcid Duo och jag börjar bli mig själv igen. Hästarna fick komma in inatt igen. Jäkla busväder.

Hästarna är ialla fall fina om tassarna!!


Börjar v e r k l i g e n bli dags att "kapa kulorna" på Pjakkur! Han har blivit helt galen och vill bara ut, ut, ut!!! Men jag har försökt tala om för honom att han inte får gå ut förens de två små vindruvorna är borta;-) Hmm, tror inte att han lyssnar på det örat!


Har tränat lite med Bangsi idag, och ...kors i taket....helt plötsligt så lyssnade han!! Sjuk???!!!;-) Gullvovvar!!! Dock var han ingen gullvovve 03.30 imorse när han kom och väckte mig och ville ut och kissa.

Kan informera om att det var KALLT att vara ute naken i - 7 C, halv fyra på morgonen. ;-P


//

Av Chrissie - 17 december 2010 08:42

Hästarna fick komma in igårkväll och de blev nog riktigt glada, som om de längtat. Imorse när jag släppte ut dem så syndes det på underlaget att de mest sovit och säkert njutit en smula också:-)

Fodring, utsläpp och mockning avklarat ialla fall. Nu ska jag bara tina upp lite, få i mig frukost och sen kommer hovslagaren! :-)


Fick nyss ett SMS om att all min litteratur kommit, så bara måste åka och hämta ut böckerna sen!! Nu behöver man inte oroa sig vad man ska göra när det blir en lugn stund till övers.


Vad den väntade snöstormen tog vägen igår kan man ju undra. Lite antiklimax när man hade räknat med det. Var ialla fall och gick en hundpromenad vid flygfältet och jodå....lite blåste det där:-) En julgran kom vi hem med också, men den står på tillvänjning i garaget.


    


Passade på att gå igenom banbelysningen också. Fick gräva fram en och annan lampa, men lös gjorde de allihopa!


Frukost var det! :-)

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards