Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Att veta vad man i n t e kan!

Av Chrissie - 15 december 2010 21:45

Japp, någon webbdesigner blir jag då aldrig, det är en sak som är säkert!! Har suttit hela eftermiddagen och tidig kväll med att knåpa ihop en liten basic hemsida till jobbet. Aldrig mer!!! :-P

Men nu vet jag det!


Hann ialla fall med att rida alla tre pållarna på dagen. Sista turen tog jag med mig vovvarna och efter att ha haft Bangsi med i koppel (läs: ihopknutna  grimskaft) två gånger tidigare, så funkade det att ha honom lös idag!!!:-D Jätteskoj!! Nu ska vi bara träna på fjärrstyrningen ifrån sadeln. Sitta, stanna går kanon, men han måste lära sig, precis som Neo att hålla sig framför hästen, eller gå fot. Det sistnämnda gör han nästan helt frivilligt.

Hur som helst, så var det en ok kylig dag, - 11 C och strålande sol!


      


Var ju bara tvungen att kolla på "Bonde söker fru" ikväll. Hmm, vilka stolpskott som är med den här omgången. Var hittar de alla bönderna? Eller är det så att de väljer ut de mest knepiga för att det ska bli bra TV?


Har precis klarat utav lite pälsvård och kloklippning på de djuren som bor inomhus. Hoppas på att hovslagaren är frisk till på fredag så djuren utomhus blir fina om tassarna också. Tritla ska få på sig skor igen, efter att ha gått barfota sedan jag opererades. Hon visade ingen ömfothet ens ifrån början, vilket har varit skönt. Så bra att veta att hon kan gå barfota om så behövs. Dessutom är ju hennes hovkvalité sisådär 100 ggr bättre än Drómi´s:-/


Hästarna har inte fått vara inne på länge, men vädret har ju varit så kanon. Men imorgon har jag lovat dem en natt inne, så det kan faktiskt få bli hur mycket snöstorm det vill!! :-)


"Did you know sharks will only attack you if your wet? IT'S A FACT!"

;-)



//


 
 
Anette

Anette

15 december 2010 22:20

Fina bilder på duktiga lurvar som är med på ridturen.
Ha ha är det inte roligt att knåpa ihop hemsidor ;-).
Har också kollat på Bönderna och nog är det bra roligt :-)... fast tråkigt också... tycker lite synd om dem.
Ha det bra!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards