Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 2 december 2010

(Utmaning) Dag 22 - Det här upprör mig

Av Chrissie - 2 december 2010 09:48

Oj, har haft ångest för dagens utmaning. Varför? Jo, därför att det är så himla mycket som upprör mig. Skulle lätt kunna göra det till längsta inlägget någonsin, men ska försöka behärska mig. Hahaha!  Är det nu man kan få utlopp för alla aggressioner?  :-D

Okej, då tutar och kör vi!!


Otrohet och falskhet står absolut högst upp på listan!! Ytliga människor som absolut inte har empati/sympati för medmänniskor.

Sen avskyr jag när folk skaffar sig djur och inte tar hand om dem, utan behandlar dem illa på diverse olika sätt.


Att sodomi inte är förbjudet!!! Ok, inte sodomi som i homosexualitet såklart, men att utöva sex/tukt mot djur!!


Att svenska sjukvården går mot botten!! Att vårdpersonal är fruktansvärt underbetalda, medans läkarna sitter och håvar in storkovan. Stafettläkare!!

Blä!


Jag blir upprörd utav både varghatare och vargälskare. Ingen sida kan föra en vettig argumentation. Det bara måste ju gå att hitta en enad lösning tillsammans.


Att många föräldrar kritiserar dagis och skola för att de inte uppfostrar och tar tillräckligt ansvar. Vaddå??!! Det är föräldrarnas ansvar no matter what!!


Sen är jag väl precis som alla andra som upprörs över alla krig (religionskrig), fattigdom,svält och sjukdomar i världen!


Finns som sagt var säkert 1000 saker till som upprör mig, men ska bespara er dem.

//

 
 
Ingen bild

L

2 december 2010 14:11

Mäh, imorse när jag var ut och kikade var ditt senaste inlägg utmaning dag 20!! och nu ser jag plötsligt massa nya inlägg från igår :-O skumt!

Åh så skönt för dig att få börja använda foten på riktigt igen :-) Äntligen!

Mmm det är en mkt spännande utmaning vi gett oss in i ;-)
Hoppas du mår bra och inte fryser för mkt!
Kramis

 
Chrissie

Chrissie

2 december 2010 20:14

Vännen, det är absolut inget skumt...Det går ju att blogga nutid i dåtid;-)

http://dromisar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards