Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

(Utmaning) Dag 2 - Min första kärlek

Av Chrissie - 12 november 2010 07:30

Min första riktiga kärlek var egentligen en kanin, Belgisk jätte, vid namn Chippe! Han var med mig i 9 år....Men ska vi prata motsatt kön, så var min första kärlek Christer!

Vi bodde i princip grannar och han hade en storasyster, lika gammal som min bror. Christer och jag gjorde ALLT - i vått och torrt. Han försvarade mig vid lekar och tog mig alltid under sina vingar. Vi gjorde det mesta ihop. Lekte med dockor(!), åkte massor av cross och ställde till med hyss. Han var med när jag lärde mig simma för första gången och vi gick på Mulle ihop. Blev vi någongång osams, så var det alltid Chrille som tog första steget till att bli sams. Han var så himla snäll, omtänksam och rar. Har ett gott minne av min första kärlek.

Naturligtvis var han den som fick den första pussen/kyssen också:-)


Christer var ett år äldre än mig, så när jag nådde sjätte klass och han sjunde, bytte de ju skola och vi gled ifrån varandra. I högstadiet träffade han sedan en tjej som han senare gifte sig och fick barn med. Vet inte om de håller ihop än idag.

//



 
 
Ingen bild

G.

12 november 2010 09:16

Han låter jättesnäll din Christer! Synd att du inte har kontakt med honom fortfarande. Kul att veta vad som hände sen ju :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards