Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Chrissie - 12 november 2010 20:53

Känner så igen mig själv när jag var liten. Djurtokig bara förnamnet!

Men nånstans så tror jag att barn som umgås med djur, blir så mycket mer empatiska människor, som känner sympati på ett annat sätt. En blivande djursjukvårdare kanske???

En helt underbar bild, på en underbar tjej och bästaste missen:-)


  



Av Chrissie - 12 november 2010 20:51


  



  


  

Av Chrissie - 12 november 2010 20:07

NU kan jag få berätta att jag blivit "faster"!!

M´s syster fick en liten dotter igår - på M´s födelsedag!!!:-) Bra tajming!! :-D


Ville inte berätta något tidigare, eftersom jag tycker att föräldrarna ska få berätta först till alla de vill, innan nyheten kommer ut!!

Så därför med respekt, kommer jag inte att skriva något om detta på Facebook, då det fortfarande kan finnas vänner som inte fått höra nyheten av M´s syster och sambo. RESPEKT!:-D Att få barn är ingen tävling - det är livets största händelse (tror jag).

  

//



Av Chrissie - 12 november 2010 07:30

Min första riktiga kärlek var egentligen en kanin, Belgisk jätte, vid namn Chippe! Han var med mig i 9 år....Men ska vi prata motsatt kön, så var min första kärlek Christer!

Vi bodde i princip grannar och han hade en storasyster, lika gammal som min bror. Christer och jag gjorde ALLT - i vått och torrt. Han försvarade mig vid lekar och tog mig alltid under sina vingar. Vi gjorde det mesta ihop. Lekte med dockor(!), åkte massor av cross och ställde till med hyss. Han var med när jag lärde mig simma för första gången och vi gick på Mulle ihop. Blev vi någongång osams, så var det alltid Chrille som tog första steget till att bli sams. Han var så himla snäll, omtänksam och rar. Har ett gott minne av min första kärlek.

Naturligtvis var han den som fick den första pussen/kyssen också:-)


Christer var ett år äldre än mig, så när jag nådde sjätte klass och han sjunde, bytte de ju skola och vi gled ifrån varandra. I högstadiet träffade han sedan en tjej som han senare gifte sig och fick barn med. Vet inte om de håller ihop än idag.

//



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards