Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

Nyfiken:-)

Av Chrissie - 5 november 2010 21:31

Imorse höll bandaget på att åka av foten, trots att jag egentligen inte får ta av det förens på tisdag. Men nyfiken (arbetsskadad) som jag är, var jag tvungen att ta av och titta......Hmm, trodde att de hade lagt en hård skena vid sidan av foten, men icke då. Det var en hel bunt med kompresser som stelnat utav gammalt levrat blod....Nåja, nu har jag ett nytt och fräschare bandage på. Annars såg det bra ut. Stygnen har åkt sådär härligt långt in, så de blir mysiga att ta bort. (L - du vet precis vad jag menar..typ sådär när de har skurit igenom örat vid en Busterplatta).


Har krupit och dammsugit också, men halvvägs så brann dammsugaren upp. Började först brumma skumt, sen rykte det och brandvarnaren gick igång. Då tyckte jag det var bäst att dra ur sladden och ställa den utanför. Sen blev det inhandling av en ny, så städningen kunde bli slutförd:-)


Ludde kom på en busstund också. Herregud, var får de sin energi från?? Jag vill vara HUND i mitt nästa liv!


Eftersom förkylningar och operation kommit ivägen så har det inte blivit av. Men ikväll lagade vi till en riktig god middag och hade en trevlig stund och "firade" vår 3-åriga förlovningsdag. Gott blev det ialla fall, så nu sitter vi här med mätta och belåtna bukar.


Ifall någon har missat det....Så är det 34 dagar kvar!! Jag är RIIIIIIIIIIIIDSUUUUUUUGEN!! Snacka om abstinens! Hmm, behöver nog ha fler hästar än två, för de stackrarna kommer att få lida när jag är på fötterna igen. Vann ju på trav, men inte tillräckligt för att införskaffa en till. Hela 13 kr vann jag!!


Nä, dags att sluta surra... På återseende!

//

 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

5 november 2010 21:54

Grattis på 3-årsdagen. Det låter som du börjar se lite ljusare på tillvaron. Ludde ligger utslagen efter bus med pojkarna och sedan bad. Det var verkligen välbehövligt.
Själv är jag nöjd för jag har på egen kraft fått in en rörlig bok på hemsidan.
Ha en trevlig helg

http://www.beardisenludde.se

 
Ingen bild

L

6 november 2010 08:32

Mmmm vad härligt :-/ (stygnen alltså!) Det var ju nästan bra att du kikade så du kunde gör rent och frächa till bandaget. :-)

Vad blev det för smaskig middag då?
Grattis till er iaf!

 
Annelie

Annelie

6 november 2010 09:18

Grattis till 3 år!

Ja, 13 kr räcker väl inte så långt... Du får tänka ut nåt bra att handla!!!

Ha en bra fortsättning på helgen!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

 
Anette

Anette

6 november 2010 10:59

Grattis på 3-årsdagen!!
Kul med en ny dammsugare :-)... det är ju så mycket roligare att städa med en ny ;-).... fast dom blir snabbt gamla så då är det inte roligt längre :-).
Skönt att det såg bra ut under bandaget.
Ha en skön helg!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards