Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under januari 2009

Av Chrissie - 18 januari 2009 18:12

Vädret var ju inte direkt mysigt idag, så istället för ridning, så blev det longering. Arggh, så tråkigt, men j a g v e t att det är jättenyttigt:-)

Ska ju enligt SMHI komma snö nu inatt och hela dagen imorgon och lite på tisdag också, så inatt ska mina kära pojkar få komma in,(hmm, jadå, sambon och hunden SKA få sova inne). Men jag menade förstås hästarna.

Först lite kvällsmat i min mage, sen kvällsmat i hästarnas magar.


Av Chrissie - 18 januari 2009 11:07

Drömde massor med suspekta mardrömmar inatt, så jag är vansinnigt trött och trallar fortfarande runt i mysbyxor. Gick bara upp och fodrade hästarna och sen in och bäddade ner mig en stund igen. Husse tog vovven på morgonpromenad.

Har hört nu att vi ska få snö inatt och hela dagen imorgon *suck* *dubbelsuck*, så ska väl ta och passa på med en eller två ridturer innan det brakar loss, men vädret är grått och trist.

Imorgon bär det av för lite arbete igen. Känns helt okej även fast veckorna går fort och det känns som om måndagar återkommer betydligt oftare än vad de egentligen gör;-)


"Många drömmer om ett evigt liv, fast de inte vet vad de ska ta sig till en regnig söndagseftermiddag"

/okänd

Av Chrissie - 17 januari 2009 13:09

Två helt underbara ridturer - det är sådant som gör livet värt att leva!

Lagom kallt och helt okej underlag.

Nu har de precis fått lunch och jag ska nog också fundera på något att fylla ut magen med. "Sjön suger" brukar man ju säga, men jag kan säga att "ridning suger" minst lika mycket;-)

Hunnit färga håret har jag ju förstås inte hunnit med, men vad gör väl det, när man kan rida istället!! :-)))

Av Chrissie - 17 januari 2009 09:07

Imorse när jag fodrade hästarna och ändå var utomhus, passade jag på att ta en riktig långpromenad med hunden. Trots att det var -6 grader ute, så kändes det nästan som plusgrader. Har spenderat några timmar nu med att fixa med alla kontrolluppgifter som måste lämnas in till Skatteverk och Avtalsförsäkringsbolag. Inte kul, men nu är det gjort!!:-)

Så nu tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av lite frukost och SEN blir det ridning utav!! Äntligen!!




Av Chrissie - 16 januari 2009 20:11

Maten har lagt sig till rätta i magen, kaminen tänd, hunden rastad och hästarna kvällsfodrade och mysbyxorna på.

Finns bara ett måste kvar:


S E M L A



Av Chrissie - 16 januari 2009 14:13

Hmm, kom på att jag kanske borde döpa om bloggen till "Dróma & jag", då Drómisar på isländska böjs i maskulin plural ackusativ och då blir Dróma....?

Av Chrissie - 16 januari 2009 14:04

En vacker men ack så kall dag, just nu har vi - 14, men det var betydligt kallare imorse. Hade ju planerat ridturer, men nej, hästarna får vackert vänta på någon grad varmare. Trodde i min enfald att det skulle bli en dag framför kaminen, men istället har det körts in ved i pannrummet. Nåja, nu kan vi ju åtminstone få det varmt och gott när så önskas.

Eftersom det inte blev ridning, så ska jag nog använda resten utav dagen till lite egenvård. Färga håret, ögonbryn och sådant som man sällan får tid till annars. Bäst att passa på!

Tjingeling så länge!

Av Chrissie - 15 januari 2009 20:24

Det var ju så skönt här ett par dagar och nu fryser ju snoret igen och istapparna hänger på D´ornas päls. BrrrrRrrrRr... Dock ser de ut att trivas. Kvällsfodringen avklarad och nu ska det tändas en brasa i kaminen så jag tinar upp och laddar inför ridturer imorgon:-)

Har lite "ångest" för att jag inte åker ner till helgens Atli-kurs, men det får bli nästa gång!!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards