Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under januari 2009

Av Chrissie - 23 januari 2009 14:00

Ikväll ska JAG få SUSHI!!! *Jippi* *Tjoohooo*

Av Chrissie - 23 januari 2009 13:11

Äntligen, äntligen,tillbaka på hästryggarna. Idag har de fått sig en rejäl genomkörare. Mest skritt i varierande tempon och terräng, böja, böja, böja och volter, samt avslutande trav.

D1, den lilla "Kjötbollu"..fattar inte hur man kan ha så mycket spring i benen med den där magen?! Han tyckte nog att matte var en riktig pain in the ass som hela tiden gjorde halvhalter:-)

Så gråmulet ute, så bilder får bli en annan gång.........

Av Chrissie - 23 januari 2009 08:46

Andra sömnlösa natten:-( Min sambo har härjat runt i sängen i sömnen och varje gång han vänt sig, har han naturligtvis kommit åt min armbåge.

Men idag drar jag åt epikondylitbandaget hårt som bara den - för det ska bli seriös ridning utav, oavsett hur ont det än gör!

Imorgon väntas ca 2 dm snö, så jag misstänker starkt att ridning inte kommer att vara överst på min lista då.

I övrigt ska jag städa lite och lägga mig i ett långt och varmt bad när rengöringen är utförd.

Men först; står frukost och löneuträkningar på listan.

Av Chrissie - 22 januari 2009 21:22

"Här kommer rekordvåren

Räkna med en rekordtidig vår.
De närmaste tre månaderna får vi ovanligt höga temperaturer.
- Sverige får 1,5 till 2 grader varmare än normalt, säger Rasmus Benestad, klimatforskare vid Norsk meteorologisk institut."



Utdrag från dagens Expressen.

Av Chrissie - 22 januari 2009 18:59




Bloggtorka idag!



Av Chrissie - 21 januari 2009 14:46

Hade jag vetat nu hur ont det skulle göra, hade jag nog ställt in besöket. Men ok, förhoppningen är ju att behandlingen ska göra att jag blir helt bra. Jag som i min enfald trodde att jag skulle kunna åka hem och rida, inser att med en arm och armbåge som ser ut som bröst fastvuxna på armen och en ilande smärta - inte varken kan, bör eller ska rida....*snyft*

Nu hoppas jag på morgondagen!!

Fråga: När man går till en läkare eller tandläkare; Varför har man alltid ondare efteråt än vad man hade innan man gick dit? Borde det inte vara tvärtom??????

Av Chrissie - 21 januari 2009 07:24

Pratade med en vän i telefonen igår som sa att det var okej att jag var väderfixerad;-) Kanske för att hon är nästan lika illa som jag. Fick i alla fall höra att det är den 23 februari vi alla ska längta till.


Då infaller nämligen dagen då solen går upp innan klockan 7:00 på morgonen, och går ner efter 17:00. Så, ett litet delmål finns det på väg emot våren! Det är ju faktiskt inte snön som är det jobbiga, utan mörkret.


Skickar en sol till er alla!!:-)

Av Chrissie - 20 januari 2009 20:16

Om det finns något som kallas bloggmobbing - så börjar jag känna mig utsatt för det;-)))))

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards