Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under januari 2009

Av Chrissie - 20 januari 2009 18:23

Lagade en vintrig fisksoppa med saffran och....den blev faktiskt jättegod om jag får säga det själv.

Nu ska jag fortsätta titta på presidentinstallationen:-)

Lek

Av Chrissie - 20 januari 2009 16:18

Jättedålig bild, skymning, snö och långt avstånd....

Men man kan åtminstone se att de har jättekul! :-)

Av Chrissie - 20 januari 2009 11:06

Så länge kunde jag hålla mig, vad gäller vädret.

Det VRÄKER ner snö:-(((((((

Av Chrissie - 20 januari 2009 09:13

För att det finns privata sjukvårdsförsäkringar!!!

Ett telefonsamtal bort och jag ska få träffa en ortoped i Falun redan imorgon med min armbåge. Det är ju fantastiskt!!! DET kallar jag service!

Wish me luck!:-))

Av Chrissie - 20 januari 2009 08:29

Hm, nu har jag fått pikar om att jag är lite VÄL väderfixerad. Tänkte då att jag skulle lova att inte skriva om väder på åtminstone en vecka.....men inser att det skulle jag aldrig kunna hålla;-)

Se det positiva istället; ni behöver inte titta på nyheter & väder, utan bara kika in här.

/från en som kollar in SMHI´s hemsida typ 3 gånger/dag

*ler*

Av Chrissie - 19 januari 2009 16:56

Nu har det zappats och skrivits brev och lite mer infon till jobbpärmen:-)

Magen "gurglar" på, så nu laddar jag för fiskbullar och potatismosdiet;-P

Fast jag skulle nog behöva ta fram 4hjulingen och köra bort lite snö också, det är ju faktiskt inte alltför jobbigt. Bara ruggigt och kallt.

Allting är förberett (stavas det verkligen så? Såg konstigt ut.) i stallet, så det blir enkelt att bara ta in hästarna ikväll. Eftersom torven bara ville frysa ihop hela tiden, har jag börjat köra med mestadels spån. Hästarna verkar tycka det är jättemysigt och de har ialla fall rullat omkring varje natt de varit inne. Kanske har de legat kvar en stund också, det vet jag ju inte. Det är också skönt då man tar in dem fuktiga/blöta, att det är spån. Annars brukar ju D2 vara mer svart än någonting annat på morgonkvisten.

Nä, dags för fiskbullar.....i hummersås förstås.

Tjilivippen!



Av Chrissie - 19 januari 2009 12:13

Magkatarr så det står härliga till och jättelugnt på jobbet - så det blev en "stanna-hemma-dag". Nu ska det ätas fiskbullar och potatismos i några dagar, så ska jag snart vara fit for fight igen.

Snön väller ner och en jäklig snålblåst. Var är våren????

Har anmält mig och hästarna till Toti-kurs i mars, så då h o p p a s jag verkligen att det är lite mer vår i luften! Längtar!

Nej, nu blir det lunchfodring till hästarna och sen drar jag filten över mig och zappar igenom kanalerna.

Av Chrissie - 18 januari 2009 19:31

Dessa jä*****a visdomständer som ska bråka jämt och ständigt.*AJ*

Och ont i magen har jag också. Nåt IBS skov igen?? Vem vet...

Nu är pållarna inne, fodrade och nattade, så nu ska jag bädda ner mig med Pepcid Duo, Samarin, Citodon och vatten........

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards