Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

V.I.N.T.E.R

Av Chrissie - 20 februari 2010 15:09

Skulle ju åkt på Eddas ridhustävling idag, men vädrets makter satte käppar i hjulen. Min bil, trots att den får dra transporten är ganska lätt och far hit och dit när det blåser. Dessutom är transportåkande inte Tritlas favoritsyssla, så bege sig ut i snöstorm kändes inte som ett alternativ. Tyvärr!!:-(


I rena tristessen och besvikelsen, så plockade jag fram klippsakerna och spenderade förmiddagen med att klippa av mig håret!:-) Blev nöjd - som vanligt när jag klipper det själv!:-))) Då får man det ju som man vill ha det!;-)


Även om jag är superless på vinter, snö och kyla, så finns det nån form av charm med snöstorm. Tänker mest på när man var barn. Då visste man att man fick vara hemma och föräldrarna skulle inte ut och slita och slänga. Man var ute och blev rosig om kinderna och grävde grottor i snödrivorna. När man varit ute en hel dag, serverades det varm choklad och limpsmörgås när man kom in.


Annars så kom jag mest att tänka på en dokumentär jag såg på TV för ett tag sedan. Hästmannen hette programmet. www.hastmannen.com. Kändes lite som honom idag när jag slet med att få in ved och fixa hästar och stall i snöstorm.


//



 
 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

20 februari 2010 17:09

Jag såg också hästmannen, fantastiskt att det finns såna människor i dagens samhälle.
Visst är det charmigt med all snön, bara man slapp gå ut i det, men tyvärr tycker ju hundarna annorlunda, så jag ska snöra på mig kängorna och gå ut med dom nu,
Ha en härlig lördagkväll.

http://www.beardieboys.com

 
Ingen bild

L

20 februari 2010 17:13

Just nu e jag totalt iskall och förfryst typ överallt så charmigt......näää :-O
Fast om ngn timme när brasan sprakar och jag ligger ihopkrupen i soffan och kollar på melodifestivalen, då kan det vara lite mysigt att titta ut och se stormen rasa.

;-) skitsnygg ihåret blev du!!!

Stora kramen!!

 
Anette

Anette

20 februari 2010 19:10

Jag såg det programmet jag också, vilken otrolig "gubbe".
Jag vill gärna se en bild på din nya frissa... men jag tror att det blev bra för du är alltid så fin i håret.
Ha det så bra!!

http://www.toppens.se

 
Ingen bild

G.

20 februari 2010 19:21

Var är frisyrfotot?? Man kan ju inte bara säga att man klippt sig...folk blir ju nyfikna förstår du väl ;-)
Ser fram emot uppdatering av inlägget :-D

 
Rose-Marie

Rose-Marie

20 februari 2010 19:35

Instämmer med föregående kommentatorer. Jag vill se frisyren. Nu hoppas vi på bättre väder och att Hellner fixar guldet i kväll.
Ha en bra kväll

http://www.ludde.webgain.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards