Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under januari 2011

Av Chrissie - 2 januari 2011 09:31

Det är samma sak varje år, men i början av varje nytt år tappar jag liksom inspirationen för det mesta. Den brukar komma tillbaka sådär i mars. Känns som om det blir samma lika i år. Vet inte vad det beror på...

Nu ska jag ialla fall samla ihop lite inspiration-transpiration och ta mig ut på en promenad med bestarna. Sen skulle det behöva ösas bort snö ifrån altantaken....innan de rasar in. Är måttligt sugen, men vad gör man inte:-)

Ojoj, ser att småfåglarna har ätit upp all mat också. Bäst att öka takten så de får lite frukost, de små liven.

Imorgon ska vi börja jaga en rörmokare igen. Har jagat sådana i över en månad nu, utan resultat. Vill att vi ska kunna börja använda vår "Heitta Potta" snart!!!!!!


Ut och promenera vad det visst.....

//

Av Chrissie - 1 januari 2011 21:16

Sitter och slötittar på "Fångarna på fortet" och när Tintin Andersson ska cykla upp och ner för att få fram siffror. Då säger sambon:

- Vilken tur att hon inte har hängtuttar, för då skulle hon ha svårt att se nåt.


  

Av Chrissie - 1 januari 2011 18:24

Japp, då var det ett nytt år då! Tänk att 1:a januari allt som oftast blir en dag i slöhetens tecken.

Som många andra hästägare, så firades det nya året in, inne i stallet. Hästarna var lugna och snarare mer sura att lampan var tänd och radion på högsta volym. Men sen fick de sussa gott:-) Det var lugnt med smällare och fyrverkerier, så jag ska absolut inte gnälla. Har varit rätt lite av den varan innan nyåret också. Hoppas bara att det inte ska smällas i flera veckor nu. Då är jag nöjd!

Blev en städad nyårsafton med massa god mat och lite rött, men ändå är jag slut idag. Mest trött faktiskt, då jag sovit uruselt. Blåste som sjutton inatt, varvid vår skjutdörr i carporten stod och slog hela natten.


Nu har mastern i huset åkt iväg för att hämta pizza. Vi har en bra deal. Han hämtar jag betalar. Tycker det är en alldeles ypperlig fördelning.

Så nu sitter två vovvar, en misse och jag och trånar efter lite slaskmat:-)


God fortsättning på det nya året! Jag har bara ett nyårslöfte - i år ska jag inte bryta en endaste kroppsdel!!:-P


//



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards