Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Pälsvård

Av Chrissie - 6 februari 2010 09:22

Idag står pälsvård högt upp på listan. Bangsi har fått riktigt härliga tovor på sina ben. Tur att han inte vet om vad som väntar:-)

Är fortfarande k n ö k f ö r k y l d, men ska verkligen göra ett tappert försök att åtminstone orka med två korta ridturer.


Jag har ju en sambo som åker på nysattacker som inte går av för hackor emellanåt. Bangsi är livrädd för dem och springer och sätter sig vid ytterdörren i tvättstugan när det är dags. Han är för rolig den lilla killen. Å andra sidan är han snart inte en liten kille längre. Imorse så var han en riktigt hormonstinn hund där tungan darrade friskt när han luktade på Neo´s pink. Dags att kapa kulor kanske??!!


Drömde inatt att jag hade köpt mig en stor fin kakaduahane. Han satt på min axel och följde med på ritter med pållarna och satt och skrek "hoppla, hoppla".

Tänk vad man kan drömma?!!


//

 
 
Ingen bild

L

6 februari 2010 10:12

Det var nog din "saknar fågel" gen som slog igenom :-)

Ja drömmar kan vara riktigt märkliga ibland!

Happas ridturerna blir bra och att Bangsi överlever pälsvården hihihihi....
Kram och bästaste helgen önskar jag dig!

 
Ingen bild

G.

6 februari 2010 11:51

Usch vilken envis förkylning du verkar ha åkt på :-(
Hoppas du trots allt orkar med några ridturer för hur det än är så känner man sig ju lite piggare och gladare när man får rida. (Även om man får igen det efteråt och blir helt däckad i soffan ;-) )
KRYA PÅ DIG nu! Å ta det lugnt med pluggandet - hinner du så hinner du till på måndag och hinner du inte så...tja, världen stannar ju inte för det. Man kan inte annat än att göra sitt bästa ju!

 
Anette

Anette

6 februari 2010 16:02

Oj då har du och Bangsi lite pyssel framför er ;-).
Ha ha det skulle väl vara roligt med en kakadua som ridsällskap :-).
Krya på er!!!!

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

6 februari 2010 16:12

Hoppas din förkylning ger sig snart. Det är jobbigt att gå länge och dra på sånt skit. Ludde har också fått en duvning med tovrensning. Han gillar det inte.
I dag har vi haft en liten hundträff i Gränges. Träffade syster Safir och en massa andra hundar. Jättekul. Nästa gång hoppas jag ni är friska och kan vara med.
Ludde börjar också bli stor kille. Han lyfter på benet lite då och då och är mycket intresserad av andra hundars kiss.
Nu har vi snart inga små valpskitar.
Ha en bra lördagkväll

http://www.ludde.webgain.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards