Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 1 februari 2010

Byta hobby??!!

Av Chrissie - 1 februari 2010 13:08

Kanske ska pyssla med hamsteruppfödning eller något liknande, istället för ridsport?;-)

Mötte en bil när jag var ut och red T. Han höll ut så långt till kanten att han körde i diket - rejält!!! T blev livrädd och tyckte inte alls att bilar hör hemma i dikena och satte av i sken. One rein stop??!! Funkade icke!! :-/ Matte trillade av i en mjuk snödriva och T stannade så snällt så.

Hjälpte stackars mannen ur bilen och att ringa efter bogserhjälp, för att sedan  sitta upp på T och bege mig hemåt igen. Bilar ska f o r t f a r a n d e inte ligga i dikena tyckte hon och gjorde en repris! Denna gång var matte inte alls beredd och landade mjukt i snön onyå!!

Fick helt sonika promenera med henne tills bilen inte längre gick att se. Då var hon som vanligt igen och jag kunde hoppa upp - men valde av förklarliga skäl att rida åt andra hållet!

Efter denna lilla incident, så har jag traskat hela hagen runt i 50 cm snö och spänt tråd och skakat av snö, för att sedan ta snälla pigga farbror röd på en tur.

Nu har jag så ont i mina fotleder, så det blir jobb framför datorn resten utav dagen. Hundarna har somnat framför TV:n efter buspromenader i snön.

Fick nog någon bra bild på lillskiten, som jag ska lägga upp lite senare.

//


 
 
Ingen bild

L

1 februari 2010 16:50

Tja fast med din tur blir det väl attack hamstar :-P

Nädå, tur att du landade mjukt och inte fick några skador!!!
Snäll bil som höll åt sig, synd att det blev för mkt!

Ser fram emot fin bilder på lillen då.

:-) :-)

 
Anette

Anette

1 februari 2010 18:40

Hamstrar är jätte söta så det kanske är något att satsa på ;-).
Stackars dig som trillat av 2 gånger :-( men tur att du landade mjukt.
Det är inte helt riskfritt att syssla med hästar ;-).
Ser framtill bilderna på lillskiten :-).
Ha det bra!!

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

1 februari 2010 19:07

Jag tror det är bättre att satsa på uppfödning av vandrande pinnar. Dom behöver inte rastas så mycket.
Tur att inte du och hästen gjorde er illa.
Nu blir det nog lite mildare så du kan få rida igen.
Ha en bra kväll

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

Chrissie

1 februari 2010 22:57

Rose-Marie; Födde upp vandrande pinnar när jag var liten. Minns dock att min mamma blev mycket upprörd när jag släppte ut dem och de mer eller mindre invarderade varenda blomma och grön växt.
:-)

 
Ingen bild

Chrissie

1 februari 2010 22:59

Anette; Nä, inte helt riskfritt med hundar heller....Om ni minns incidenten med Neo som rusar rakt in i mitt huvud ;-)
Är nog inte djuren det är fel på...utan snarare matte kanske???;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards