Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under juni 2009

Av Chrissie - 3 juni 2009 22:25

Har varit nere en sväng till Uppsala för lite jobb och pyssel.

Naturligtvis med min otroliga tur.....så har jag tummen i bandage och det "bultar och det bankar":-/ En hund som inte tyckte om att få sin tandsten borttagen. Nåja, hade kunnat bli mycket värre än vad det blev!




Har varit och kikat till mina tjockisar (läs:hästarna) nu. Hunden har fått sitt, så nu är det bara matte kvar som ska stoppa något i magen innan det är dags för horisontellt läge. Misstänker starkt att det blir en somna-med-laptopen-på-magen-kväll ;-)

Av Chrissie - 2 juni 2009 18:47

1. Färskpotatis

2. Uteserveringar

3. Knapra rädisor

4. Insektsspray

5. Barfota

6. Föl

7. Kubb

8. Rosévin

9. Jordgubbstårta

10. Varje sommar´s hitlåt-plåga



Ska göra en lista i vinter också. Är mer än tveksam till om jag kommer att kunna fylla ut tio punkter!

Av Chrissie - 2 juni 2009 17:20

Imorse gick jag för att ta in hästarna en stund så det skulle få torka till innan hovslagaren kom. Gissa om jag både fick ont i magen och blev nervös när båda två står och skakar som två asplöv!!!

Kolik? Förgiftning? Akut fång?

Det bara snurrade runt i huvudet med alla tänkbara sjukdomar de kunnat tänkas fått. Båda två sjuka samtidigt!!?! Och när man är gräsänka till på köpet!! (Tack A för ditt moraliska stöd!!)

Nåväl....några timmar senare stod de lugnt och fridfullt i stallet.

De hade "bara" FRUSIT"!!!!!!  :-)

Puh!!! Men visst är det logiskt när temperaturen gått ifrån +26 grader ner till + 8 och piskande spöregn. De var ju blöta igenom hela pälsen.


Nu är jag lugn igen och det gick alldeles förträffligt med skoningen!

 *************************************************
*******************************************

Solen har återigen tittat fram även om det inte är någon direkt värme i luften. Ska pallra mig iväg på en hundpromenad innan det är dags att svänga ihop någonting att fylla ut buken med.


Av Chrissie - 1 juni 2009 15:39

Har klarat utav min cykling och provtagning nu, så äntligen lite föda i magen!

Sitter och njuter utav avokado med keso!! Så gott! Skulle nog kunna leva på det lååååång tid:-))))

När energin kommit åter, ska jag ta itu med marktjänsten. Sambon är på kurs hela veckan, så man kanske får lite nytta gjort. Eller snarare, ska försöka hinna med alla "måsten". Gräsklippning står överst på listan - innan regnet kommer åter!

//

Av Chrissie - 1 juni 2009 07:41

En morgonrapport ifrån sängen:-) Har ju inte behövt kliva upp ännu, då hästarna ordnar sin egen mat nu!! Känns lyxigt!

 Fast....egentligen så är det ju så att jag har inbokade besök för provtagningar/arbetsprov idag, och får varken äta eller dricka nu...Så vad är då vitsen med att kliva upp för tidigt?;-)

/Gräsänkan :-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards