Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under juni 2009

Av Chrissie - 18 juni 2009 08:38

Regnet hänger i luften och börjar nog dala, vilken sekund som helst.

Hann med det mesta som var på "to-do-listan" under två dagars regnuppehåll;-) Hästarna har fått jobba 4 dagar i sträck....

Så idag får jag har en navelpillardag!

Ska skriva 1000 brev och äta massa smågodis *skratt*!

Av Chrissie - 17 juni 2009 21:02

Så härligt med semester och vakna varje morgon av att telefonen ringer;-), men haft lite mer energi än vanligt idag. Nu har containern kommit, men den får stå över helgen, då jag troligen vill ha hästarna inne imorgon, då de återigen lovat stabilt regnande imorgon igen:-( *suck* Får bli boxtömning i helgen istället.

Har ridit några härliga skogsrundor idag. Nöjd med oss allihopa:-))

Sen har dagen mest handlat om att bära in ved, klippa gräs och annat smått och gott som förfallit under regnperioden. Har pysslat med lite pappersgöra också....har fått bluffaktura minsann!!:-(

Äntligen har vår gamla traktor åkt!!!:-) Sålde den för typ 3 månader sedan, men köparen behagade sig inte hämta den förens idag!! Men nu är den borta!!!:-)


Händer säkert massor med annat i mitt liv också, men det är sånt jag behåller för mig själv;-) Nog för att bloggen är en "dagbok", men dock öppen sådan, och lite privatliv tänker jag behålla;-)))

Ha en bra kväll allihopa. Det ska jag!:-)

//


Av Chrissie - 16 juni 2009 20:47

Har varit ute på en över 1˝ timmes promenad med "hela" familjen:-)

 

Hur mysigt som helst!!

 Bytte häst efter halva vägen, då det blev mycket klättring.

Red Tritla barbacka för första gången;-)


När vi kom hem blev det lite belöning med kraftfoder, trots deras runda och goa magar:-)








Av Chrissie - 16 juni 2009 11:48

När äntligen solen behagar visa sig, så har man en dag fullt upptecknad med besök hit och dit:-/

Ska på sjukgymnastik och mycket annat. Ridning får vänta tills ikväll då jag är klar med "måstena".

Hästarna ser ut att stormtrivas i hela hagen:-) Just nu ligger de rejält mätta och belåtna och sover i solskenet. Tror att även de är glada över vädret och har säkert överseende med en och annan insekt, eller?;-)

Dags att rusa...


//

Av Chrissie - 15 juni 2009 21:10

Men regnet har upphört - för nu. Solen har berikat oss med sin närvaro medans vi har byggt klart hästarnas beteshage. Täcken och huvor är på och de är i paradiset:-)

Båda två gick så himla bra idag när jag red. Tror dels att det beror på att de fått lite (o)frivillig vila under de regniga dagarna, men också för att jag var på riktigt bra ridhumör! Det smittade nog av sig!;-)


Annars har resterande delen utav dagen gått åt till storstädning!


Nu får man äntligen slå ner rumpan i soffan och pusta ut!

//

Av Chrissie - 14 juni 2009 22:23

Men är man total uppgiven och har fått russinfingrar och simhud mellan tårna, så är det bara att acceptera läget....;-)

Eller enklare sagt: "Man har inte roligare än man gör sig"




Av Chrissie - 14 juni 2009 20:26


Som har frusna hästar?!???


Fast som min gode vän M sa; Att regnet och temperaturen är ju rätt kall. Bara någon enstaka grad kallare och allt regn skulle ha fallit som snö.

HEMSKA TANKE!


Tog nyss in blötdjuren...Trots att de gått med regntäcken på sig hela eftermiddagen och kvällen, så skakade lilla Herr Röd som ett asplöv. Med Fröken Svart var det lite mindre än "vanligt".

Måtte detta regnande ta slut snart. Såg just på webbnyheterna att de varnade för översvämningar i östra Dalarna:-/



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards