Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under juni 2009

Av Chrissie - 12 juni 2009 08:28

Får försöka uthärda ytterligare dagar med regn och rusk.....Så idag blir det en shoppingtur för att leta plastband:-)



Ska göra ett draperi av lite olika färger tänkte jag, som ska hänga som insektsbarriär i stalldörrsöppningen.

Sen ska nog containern komma också, så jag kan tömma boxar/bäddar. Och vad är väl bättre än att passa på att börja målning då också?! Sysslorna föder varandra.


Av Chrissie - 11 juni 2009 21:29

Men man slipper ju vattna iallafall;-)

Har haft en bra dag med både jobb och fritid. Eftersom det har regnat största delen utav dagen, har jag också unnat mig att bara ligga och läsa en god bok. Ikväll blev det långpromenad med hästarna igen och den här gången följde husse med:-)

Det är otroligt kvavt ute, så det bara måste bli åska?! Knotten är ihärdiga!


Blev inspirerad utav S, så nu vill jag också göra en fototapet till mitt rum:-) Ska få tag på mattläggare också, så vi äntligen kan få ny matta i kök & hall.

Omtapetsering får bli till hösten när man vill börja kura inomhus igen.


Av Chrissie - 11 juni 2009 08:48

Kändes nästan lite som "julafton" igår:-) Antingen måste han ha gjort något dumt, eller så är han bara otroligt gullig och snäll, men när sambon kom hem ifrån jobbet så hade han varit och shoppat presenter till mig:-))))


Pilgrim örhängen och halsband "Floral"


Av Chrissie - 10 juni 2009 19:44

Men en perfekt dag för att göra klart papper och dylikt!!

När jag var klar med det, var inte alls ridning överst på min önskelista idag, så då tog jag hästar och hund och begav mig på en jättelång promenad i rask takt!:-)



Lite "kärleksgnabb ska ju hinnas med också" ;-)



Finns endast EN positiv grej med detta väder - täckesfritt!



Av Chrissie - 9 juni 2009 17:18

Äntligen träffat en "trevlig" doktor!! Visste att de fanns. Synd bara att man alltid ska behöva bråka och tjafsa. Tänk alla dessa människor som inte törs, kan eller orkar! Stackars dem:-(


Har äntligen fått både diagnos och kommande behandlingsstrategi.

Har Radial epikondyalgi (tennisarmbåge) samt Reflexdystrofi (finger hand skuldersyndrom). Har också röntgat armbågen som jag ska få svar på imorgon.

Helt bra kanske man aldrig blir, men det är viktigt att träna muskulaturen..och ridning var JÄTTEBRA träning:-)


Så nu har jag varit ute och "tränat";-) Red Drómi och tog med Tritla som handhäst och sen fick Tritla en liten sväng själv.

De gör mig så lycklig, alla mina "familjemedlemmar":-)


"Lyft ansiktet mot solen så ser du inte skuggorna"

//



Av Chrissie - 9 juni 2009 06:14

Äntligen ska jag få komma iväg till V-ås och träffa ortopeden med min arm. Som jag har väntat och längtat. Hoppas nu bara inte att han ignorerar mig och väljer att spruta kortison igen, u t a n att ta reda på vad felet är.


Var helt slut igårkväll när jag kom hem efter jobbet. Gjorde inte mycket, utan gick och lade mig nästan direkt. Såg världens sötaste lilla rävunge på vägen hem igår...tyvärr var den helt full av Sarcoptes, så jag hoppas ju att den får somna in snarast. Söt dock!!


Förutom vanliga papperssysslorna, så har jag 1˝ veckas semester nu!!!:-) Hade ju kunnat få lite bättre väder, men man kan inte få allt. I helgen skulle det ju bli värre än värst, med massor utav regn och blåst:-(

 På återseende!

//

Av Chrissie - 8 juni 2009 07:23


Men riktigt upprörd blir jag faktiskt, att folk inte kan pallra sig iväg och rösta. Tycker det är skamligt med ett valdeltagande på 43,8 %!!!!


Av Chrissie - 7 juni 2009 19:39

Har kurat upp mig i soffan under filten. Är sugen på att plocka fram den där sågen igen, men på tisdag - äntligen! Som jag har väntat....

Om inte ögonen sluts så ska jag försöka titta på lite valvaka senare.



Det är den här synen som inte gör en alltför munter. Får nog plocka fram vinterjackan igen:-/


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards