Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under november 2008

Av Chrissie - 18 november 2008 07:36

En tämligen sömnlös natt inatt. Så ont i armbågen:-( Ska nog aldrig mer städa igen...

Blev lovade snö igår, men det enda jag kan känna är blåst och massa regn:-(

*suck*.

Får bli en ren jobbardag med papper hit och papper dit och kanske jag hinner med lite brevskrivning också. Ikväll ska vi hämta mer hö, så jag hoppas verkligen att det slutat regna tills dess.


"Arbeta som om du skulle leva för evigt.

Älska som om du skulle dö idag."

/Lucius Annaeus Seneca

Av Chrissie - 17 november 2008 17:22

Idag har det städats, städats och städats lite till...........

 Roligare än så blir inte kvällens inlägg:-/

Av Chrissie - 17 november 2008 08:30

Nyvaken efter att igårkväll kommit hem från ridkurs för Atli. Alltid lika salig även om jag var bra negativ efter första ridpasset. Vet inte om det beror på att man varje gång tror att man ska få höra hur bra man blivit (fast dessa kommentarer uteblir allt som oftast), eller det faktum att jag och Å lyckades dra i oss 3 flaskor rödvin kvällen innan!?;-) De 3 senare ridpassen gick i alla fall betydligt bättre och jag har fått en hel del övningar som nu ska tränas flitigt! Fick höra lite positivt om D2 och det var kul!! Han är ju faktiskt jätterolig att rida:-)!!! D1 är stel som en glasspinne, fast JAG vet ju att mycket har hänt med honom sedan jag skaffade honom. Det kanske inte har gått så fort framåt som man hade önskat, men visst har han gjort framsteg under årens lopp. Dessutom så tror jag inte det är hästens fel, utan snarare den som sitter på (LÄS: jag).

När vi kom hem igår efter 3 timmars körning, kom vi ifrån lera och snöblandad regn, till - 5 grader och snöbetäckt mark. Härligt! Släppte ut hästarna som kastade sig och rullade och sedan lekte runt en del innan kvällsmaten serverades.

Somnade både snabbt och gott, efter intag utav en Draumur:-)!!!!!

Av Chrissie - 14 november 2008 19:20

..Jag trotsade regnet och var ut och red både D1 och D2. Båda gick så himla bra!!! Hmm, betyder det att man bara ska rida 2-3 ggr/v för att de ska gå så bra??? Imorgon ska de få vila, för på em åker vi till U-a och laddar för ridkurs! Ska bli så himla kul!!!!!!!! Hoppas bara på lite sol:-)


Av Chrissie - 14 november 2008 13:16

det regna så förb*****??????!!!!


Av Chrissie - 14 november 2008 09:02

Hur mycket regn ska vi ha egentligen? Vill hellre ha VINTER och SNÖ, än det här blaskiga skiten!!

Hmm, undrar hur det kan komma sig att jag valt ett liv med djur som ska passas och rastas i ur och skur, när jag egentligen hatar att gå utanför dörren när det är kallare än +25 C;-) ??

Ska fundera på det nu...................................

Av Chrissie - 13 november 2008 16:11

Eller kanske jag ska säga "bult", "bult"? Har bytt till vinterdäck på trailern och ******* vad bultarna satt hårt. Tog mig 3 timmar att få dit nya hjul!! Skam den som ger sig - skulle aldrig nedlåta mig själv till att be sambon att göra det. Har jag skaffat bil och trailer får jag se till att fixa sakerna själv.


Nu har jag kommit upp från ett varmt och härligt bad, men ska snart ut med hunden på en promenad och titta till de där 2 andra fyrbentingarna.

Tidigare idag lagade jag en gnocchigratäng med purjolök, parmaskinka, paprika, mozarella och bacon, så den ska jag avnjuta senare:-)


Ciao! //


Av Chrissie - 12 november 2008 16:35

Man kan ju inte skriva "regn och rusk" varje dag i rubrikraden, men faktum är att det är precis vad det är. *Suck*

Tog mig en förtjänt slödag istället för fönstershopping. Kanske får bli imorgon istället. Stackars D2 fick ha på sig ett alldeles för litet regntäcke idag, men ack så vit och fin han är. Det där ska jag fortsätta med. Åtminstone till kursen;-) Fast ett  något större täcke skulle han nog inte bli ledsen utav och D1 skulle nog bli glad att få tillbaka sitt!

Dagen har ägnats åt flitigt brevskrivande, så nu är jag äntligen ikapp!!!:-) Imorgon blir det stora väskan till brevlådan!

När hästarna har blivit kvällsfodrade så ska jag ha lite rekreation, lägga mig i ett varmt bad, färga ögonbryn och allt sådant där som hör tjejer till;-)

Mat?..oj, måste man äta också.......Hmm, får inventera frysen. Något ska jag nog kunna slänga iordning, annars finns ju alltid Bullens korv - höll jag på säga *skratt*. Nädå, så illa ska det inte behöva vara. Nu när man bor på landet finns det alltid mat att svänga ihop, frågan är bara hur ambitiös man vill vara.

Ha det gött gott folk som kikar in här:-)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards