Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 29 november 2008

Yes!

Av Chrissie - 29 november 2008 16:32

Både bilen och trailern gick igenom besiktning utan anmärkning! Tjohoo!!

Nu har jag lånat ut släpet till lille Fabian´s ägare som är på väg att hämta kompis åt honom;-)

Idag är det verkligen inget roligt väder. Regnigt, ruggigt och dimmigt. Har konsulterat vikten på hästarna med en veterinärkompis och kommit fram till att höet kan vara lite väl proteinfattigt och så är ju även Fibergi Låg som jag ger. Så nu blir det till att gå över på Fibergi Elit istället som är betydligt mer proteinrikt. Tyvärr energirikt också, men det får jag ta. Vill fortsätta ge Fibergi då jag gillar att det är ett stråkraftfoder. Känns lite konstigt att utfodra en fet häst med massa kraft, men nu måste jag prova i alla fall. Kan säga att D1 tyckte det var MINST lika konstigt.

"- va? Kraft i hagen? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Får JAG verkligen äta av detta?" ...såg han ut att tänka;-)



 
 
cl

cl

29 november 2008 20:06

Vi borde ta och ses något. Du jag och syrran kanske kan få ihop en middag eller fika något efter jul. Kram

http://www.grabbmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

L

29 november 2008 21:10

Kan ju absolut inget om hästar och deras mat :-/ men stort grattis till besiktningen :-) :-) Vad skönt!!
Vilka fina bilder!!

 
Ingen bild

C

30 november 2008 13:38

Cl: låter som en god idé!!;-)

 
Ingen bild

G.

30 november 2008 18:20

Hello!
Dum fråga...men kan man inte bara ge mer hö då? Eller får de för mkt energi då?
Fast...de borde ju få än mer energi av kraftfoder?
Är ingen foderexpert direkt... ;-)
Vad är nackdelen med om man skulle ge mer hö...om det är sämre näringsvärde borde det behövas mer hö innan de lägger på sig?
Eller tänker jag fel då?? :-S

 
Ingen bild

C

30 november 2008 20:55

Blir fortfarande för lite proteiner av mer hö, eftersom höet uppenbarligen innehåller för lite sådant. D2 utfodras ju nu som en "stor häst" utan att det hjälper:-/

 
Ingen bild

G.

30 november 2008 21:36

Vi kanske kan byta lite foder med varandra?! Har precis tvärtom - alldeles för mkt protein istället. 50% av varje kanske skulle bli optimalt ;-)

 
Ingen bild

G.

30 november 2008 21:44

Kan lucern vara något för dina kusar?
För att höja proteinhalten...

 
Ingen bild

C

1 december 2008 06:46

Japp, har funderat på lucern....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards