Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Liten uppdatering

Av Chrissie - 23 juli 2010 22:37

Var ett tag sedan jag bloggade, mest för att det inte händer direkt mycket. Allting handlar om husmålning!! Svärföräldrar är enormt snälla och målar som bara den. Jag sitter på en stol och målar det jag kommer åt.  Det går framåt med fot och armbåge. Nu kan jag stappla runt lite haltande, men otäckt när man känner hur benen i foten glider isär och ihop. Aj!!

Kan ialla fall umgås med pållar nu och har faktiskt "åkt" häst en gång nu!! Med sadel, men utan stigläder/byglar, eftersom det är helt otänkbart att få i en fot där. Leendet gick ifrån ena örat till det andra!

Sambon har också varit enormt duktig och målat, trots att jag vet att det är bland det värsta han vet. Kontentan har blivit att vi sällan fått i oss middag förens vid 9-10 tiden på kvällarna. Så även ikväll.

Fördelen med att jag inte tar mig någonstans, är att jag faktiskt tränat lite mentala övningar med vovvarna. Fast visst tror jag att de längtar efter att få en promenad med matte. Och matte l ä n g t a r efter att kunna få ta en promenad med jyckarna. Som tur är har de träffat Ludde en del och fått busa. Det tillhör höjdpunkterna i livet!:-)


Tycker att det blivit otroligt kallt!! Har frusit hela dagen!! Brrrr!! Tror nog att raggsockorna åker på inatt. Vill ha VÄRMEN tillbaka!!!!!!!!!!


  

En "gammal" bild (ja, innan jag hade otur) på ligan

 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

24 juli 2010 08:45

Roligt att höra från dig igen. Jag förstår att det inte blir mycket tid över för datorn. Huset kommer att bli kanonfint.
Vi dyker nog upp snart igen så jyckarna får busa lite.
Ha det gott

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

G.

24 juli 2010 09:58

Tjohooo en uppdatering :-)
Du lever!! ;-)
Blev ju nästan lite orolig att du skadat pekfingrarna på någon färgburk eller så... :-P :-P
Snälla de är som hjälper att måla! Skönt sen när det är klart!! Tror nog vovvarna stormtrivs med en husse som kan promenera och en matte som inte har annat att göra än att aktivera dem mentalt och leka med dem etc :-) Du är ju hemma med dem precis HELA tiden nu. Det måste de ju tycka är helt perfekt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards