Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Melodifestivallördag

Av Chrissie - 13 mars 2010 20:52

Husse fixade upp hö till hästarna och tog vovvarna på promis. Sen begav vi oss till IKEA.......en lördag! Tjooohooo!!:-( Trodde väl i min enfald att folk kanske skulle vara ute och njuta utav det fina vädret, men icke. Hälften av Sveriges befolkning var nog på IKEA. Och vad jag INTE kan förstå, är varför ALLA alltid ska stanna med sina kundvagnar/barnvagnar MITT i de trånga gångarna?????????!!!!!!! Det finns något som heter att gå in till sidan!

Så, jag brukar oftast ledsna lika snabbt som jag kommer fram och inget undantag denna gång:-)

Kom dock hem med lite påsförslutare ( fick ju tipset att använda dem som hårspännen till lillskiten), nya påslakan (vi har ju ett sånt där 240cm täcke), en matta till vardagsrummet och lite nytt porslin. Nej - inga värmeljus;-D!!!


När vi kom hem tog husse och jag en ordentlig buspromis med vovvarna som skött sig exemplariskt medans vi varit borta. Förutom att någon utav dem kräkts hästbajs i sängen:-) Den där någon är rätt lätt att lista ut, då storebror i n t e äter hästskit!


  

De fick naturligtvis också varsin mjukisboll från IKEA - men varför leka med varsin när man kan ha samma!?!:-)


Nu är vi mätta och belåtna och har sjunkit ner i soffan med ett glas rött och Melodifestivalen. En hel del bra partylåtar, tämligen utan kvalité, så mitt klara val till Oslo är Peter Jöback! Han har så nära en perfekt röst som man kan komma. En äkta artist!!:-) Att Fredrik Kempe skrivit låten gör ju inte saken sämre.

//





 
 
Ludde

Ludde

14 mars 2010 08:21

Hej brorsan
Jag fick också en boll i går. Jag fick faktiskt två, för matte sa att en kanske går sönder fort. Jag vet inte vad hon menar för jag förstör inte mina leksaker. Jag fick också nya hårspännen från IKEA. Jättefina färger. Det är bra att ha många för dom försvinner i bland när jag är ute och leker.
Hoppas vi ses snart igen
Puss från brorsan.
Hälsa flocken.

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

G.

14 mars 2010 12:09

Vad orutinerat att åka till IKEA på helgen ;-)
Man ska åka en onsdag innan löner och pensioner och vara där när de öppnar eller så. Då kan det vara ok där...
Kul att ni hittade lite trots trängseln :-)

 
Anette

Anette

14 mars 2010 13:26

Kul med en IKEA tripp ;-)... fast lite fel val av dag kanske :-).
Hmmm.... undra vem du menar som kräkts hästbajs ;-).
Ha en skön söndag!!!!

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards