Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under augusti 2009

Av Chrissie - 18 augusti 2009 18:46

Jag har ridabstines, trots att jag tog en ljuvlig tur på Herr Röd igår.

Men med tanke på hur rastlös Tritla är, så får jag nog vänta ett tag tills nästa gång. Ska ringa Strömsholm imorgon och ställa mina 100 frågor....

Tog ialla fall en promenad med pållarna. Bättre än inget -eller något sådant.


Juste tandläkarservice här i krokarna. Har fått tid i oktober (!!!!!!) för min spräckta tand:-/


I senaste numret av ICA´s Buffétidning, så var det ett recept på gratinerad Halloumipasta. Jag modifierade receptet något, men kan varmt rekommenderas. Gott!


" Bara det du har ätit är ditt - andra saker blir det kanske aldrig"

//

Av Chrissie - 18 augusti 2009 15:44

Har varit full fart sedan tidigt imorse:-)

Nu har jag nog bara mockning kvar...ja, och sedan de förb****** bandagebytena, men sen får jag slå ner rumpan och andas ut:-)

Vädergudarna har lovat strålande sol imorgon, så jag ville ju hinna klart allting, så jag förhoppningsvis bara kan njuta imorgon.


Har både haft sjukgymnastik och personlighetsutvecklingssamtal idag, så nu har jag en lunta med papper att fundera över. "Identifiera din värdegrund". Jobbigt!!;-)))) Får gnugga de där knölarna ikväll!:-)


Ska ta mig själv, hästarna och hunden på en promenad nu, för promenader var nyttigt för Tritla och hennes ben.

Av Chrissie - 17 augusti 2009 21:15

Äntligen ska jag sätta ner rumpan och pusta ut:-)


Hos kardiologen gick det bra *jippi*, så nu inväntar jag bara på en MR på ryggkotorna som blev lite tilltufsade för en himla massa år sedan.

Skönt att höra att mitt lilla hjärta var fint ialla fall, eller som kardiologen faktiskt uttryckte det : "Vilket vackert hjärta".  :-)


Hann precis med en jättehärlig ridsväng på Drómi innan regnet och åskan brakade lös. Husse fick vara Tritlavakt under tiden. Jublades inte när jag kom tillbaka:-P. Hon är numera inte bara rastlös, utan hon är

R A S T L Ö S!!!!!


Som pricken över i:et idag, så har en tand gått sönder. 2 veckors väntetid till en tandsköterska. *Suck*


Av Chrissie - 17 augusti 2009 11:44

Tackar någon högt däruppe, att jag är så lyckligt lottad att jag inte behöver kuska iväg till ett arbete 8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan, för hur i hela fridens namn får ni tiden att räcka till??!!!;-)

Jag har varit uppe sen 7. Pysslat om den skadade krabaten, släppt ut dem, mockat, fyllt vatten, vattnat blommor, gått promenad med hunden,  tagit emot x antal jobbsamtal, betalat fakturor, moms, skatter och arbetsgivaravgifter. Kastade i mig en kopp kaffe på stående fot.

Nu är klockan snart 12 och tusen saker står kvar på listan som ska hinnas med innan det är dags att bege sig emot Örebro. Har tid hos en kardiolog som ska ultraljuda mitt lilla tickande hjärta:-)


Ikväll hoppas jag INNERLIGEN att jag ska hinna med att rida Drómi, som även han fått sympativila med Fröken Svart!

Dags att kasta in lite tvätt i maskinen....


På Återseende!

Av Chrissie - 16 augusti 2009 21:25

Tjoho!!

Vi lyckades komma iväg på en dagsutflykt idag!

Fast till en början var det tveksamt, då fröken Svart och herr Röd sparkat sönder mellanväggen riktigt ordentligt denna gång. Men som tur är så har vi världens bästa husse, som snabbt var där och fixade!


Så vi hamnade någonstans i skogen, vid en älv i Furudalstrakten, där vi träffade på våra husvagnscampande vänner! Grillade korv över öppen eld och pratade massor! Så supertrevligt!

TACK A & G!!

//

Av Chrissie - 16 augusti 2009 20:21


Det är väl ungefär det här som mina dagar går åt till just nu.



Just nu skäms man nästan för att vara djursjukvårdare:-/

Att skydda ett sår vid hasspetsen, men samtidigt i n t e få bandagera det - den ekvationen går inte ihop och inte sjutton sitter min omplåstring kvar heller. Har nog förbrukat 4 bomullsrullar och sjuttiofjorton Vetrap´s.

Skam den som ger sig. Lagom till såret är läkt, borde jag fått in snitsen?!

:-)


Av Chrissie - 14 augusti 2009 19:48

Att ha en skadad Tritla var fasiken ingen barnlek!

Vilket passande!!

Har tappat räkningen på antal bandagebyten och utbrytningsförsök ur konvalcenshage. Dock har svullnaden gått ner något och hon har fortfarande ingen feber.

Efter konsultation med min gode vän "veterinär M", så har jag dock bestämt att Drómi och Tritla får gå tillsammans imorgon. Så sjukhagen har blivit större, men fortfarande utan "faror". Bättre att de går tillsammans än att hon ska hoppa över hela tiden!

Jag får alltid höra att jag är en envis en, men jag tror att jag träffat på min överman - i form utav ett litet sto! Hon är absolut envisare än jag;-)


" Inte ens den bästa häst kan bära två sadlar"

-kinesiskt ordspråk-


Av Chrissie - 14 augusti 2009 18:16


Här är det lilla underverket. Min goa L´s lilla Knytte - i MITT knä:-)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards