Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under augusti 2009

Av Chrissie - 28 augusti 2009 20:03


Fick en sådan bra bild av lilla Paddis igår. Bara måste lägga ut den i fullstort format.


Av Chrissie - 28 augusti 2009 16:11


Nu tänker jag inte kladda mer med färg för i år, känns det som.

Är väldigt nöjd med sovrummet.






Av Chrissie - 28 augusti 2009 10:05



Har hittat en rosa ridhjälm!! Som jag har letat:-)



Den ser inte direkt rosa ut på bilden, för faktum är att den nästan är grisskär, men ACK så snygg!!

Undrar om det finns rosa ridkavajer också? *Fnissar* .Skulle ju matcha bootsen jag inväntar från Staterna.

Av Chrissie - 28 augusti 2009 07:19


Igår hade jag fullt upp med att lackbetsa sovrumsmöbler. Gick sen omkring i ett berusat töcken av alla ångor resten utav dagen.

 (ja, ja , jag vädrade faktiskt;-)

De få timmar som var kvar spenderades med att springa upp och ner i hästhagen och dra upp det där förb******** hasskyddet som naturligtvis inte alls vill sitta kvar där det ska. Fördelen är att såret fick möjlighet att lufta och ser rätt hyfsat ut ( i mina ögon), fast än är det ett bra tag kvar innan man kan kalla det läkt.


Inatt har jag sovit på soffan, för att slippa betsångorna. Känner mig mörbultat i hela kroppen, så ingen blev gladare än jag att även denna "Krille Fågeluppskjutning" blev framflyttad;-)


Dags att ta tag i dagen. Ska släppa ut pållarna nu och sen förbereda för några klippningar som är på intågande om ett tag.


I´ll be back!:-)


Av Chrissie - 27 augusti 2009 09:04


Vilken lyx! Att bara dra på ett plåster och sen hasskyddet! Mina mornar är räddade:-)

Idag tänkte jag faktiskt låta Tritla få följa med som handhäst på en kort skrittpromenad. Tror det kan bli uppskattat!


Annars så är jag lycklig som få!!! Gissa vem som satt vid trappen när jag kissade hunden klockan 23:00?!!! Åh, lilla "Paddis" (Grodan Boll) LEVER!:-)

Måste ha varit hans "chick" som blev överkörd, eftersom han hållit sig borta sedan den mosade paddan utanför på vägen.

Sambon tyckte nog jag var skvatt galen när jag ringde honom igårkväll och nästan hade tårar i ögonen utav glädje och skrek " - Han lever!!!" Hahahaha


I övrigt så LÄNGTAR jag efter en sovmorgon! Bara att få ligga kvar i sängen en stund. Inga hästar som måste ut, ingen telefon som ringer i ottan.

Ska nog ta mig EN riktig semesterdag innan allvaret börjar igen.


Ha en bra dag! Det ska jag :-)

//

Av Chrissie - 26 augusti 2009 20:05

Ställde upp Tritla i stallgången för att byta bandage för natten. Mitt i bandagebytet så får jag ett SMS (ja, jag har ju fortfarande "hingst som gnäggar signal". Gissa om hon INTE stod stilla! For omkring som en toka,  "Var är han?, var är han?"

Ja vad gör man?! Man kan ju inte annat än skratta och börja om ifrån början!


Trots gräsänkavecka, så kände jag mig riktig pysslig som gjorde mig en Tortellinigratäng (som säkert räcker resten utav veckan:-P ) och hemmagjord Coleslaw. Till det ett litet glas rött!

Vaddå?! Man måste väl få mysa och njuta när katten är borta;-)



Av Chrissie - 26 augusti 2009 15:34

Hasskyddet satt som en smäck på Tritlas ben. Det där blir nog kanon! Dessutom var det 2-pack, så jag kan varva vartefter de blir dyngsura.

Regnet vräker ner här, trots att om man tittar in på SMHI´s hemsida, så visas en sol! Hån!!


Har tänt en brasa i kaminen och myser med en filt över benen. Tänker

i n t e ta en hundpromenad förens jag torkat till och fått tillbaka normal kroppstemperatur;-)





Av Chrissie - 26 augusti 2009 09:18

Ingen "Krille Fågel" till rymden idag heller:-/


Är inte det bästa utav väderlekar, men för att återigen se det positiva, så är det knottfritt!

Dessutom tar jag nog dagen till lite shopping istället! Ska ju som tidigare nämnt, inhandla ett hasskydd till Fröken Svart.


Är gräsänka hela veckan....så vi får väl se hur mycket ridning det blir. Vill ju helst att sambon har lite koll på damen, när jag är ute. Ena dagen ser såret finare ut, för att i nästa vara sämre. Det funkar i alla fall utmärkt att ha henne och Drómi gå ihop på lite bete. Då håller hon sig absolut lugnast!


Imorse sa TV4´s meteorolog Anders Nylund att sommaren har lidit mot sitt slut!! *TRIST*

Hoppas de har fel, som så många andra gånger, när det gäller vädret.


"Vi har öppet sju dagar i veckan, samt även helger" :-)

//



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards