Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

Urkass fotograf

Av Chrissie - 2 februari 2009 13:13

Hade strömavbrott i förmiddags, så det var utmärkt tillfälle att åka och hämta hö, så nu är det klappat och klart för ett litet tag framöver.

Då solen skiner, den till och med värmer (jaja, ytterst lite) så passade jag på att försöka få till några fina foton på hästarna tillsammans.

57 bilder och några timmar senare : JAG GER UPP!! ;-)

 Eftersom D1 är väldigt låg i rang, så flyr han fältet varje gång D2 kommer i närheten. Visst kan de leka och ha skoj ihop emellanåt, men varje gång jag plockar fram kameran, ja då finns det ju intressantare saker att titta på än att leka. *suck*, *dubbelsuck*


 
 
Ingen bild

G.

2 februari 2009 13:30

Men de har ju ganska fina svansar också ;-)

 
Ingen bild

Marie

2 februari 2009 16:53

Det är supersvårt att fota hästar... Åsa och jag har bestämt att vi ska åka ut och fota när jag är lite mindre klen. Det brukar funka bra med en Åsa som ömsom lockar hästarna med havrehink och ömsom jagar på dem och sen försöker jag fånga någon häftig röresel med kameran. Jag längtar ut till stallet nu.... Men det lär dröja innan ridning är aktuellt. Tur man har så HIMLA snälla kompisar som tar hand om hästen när man är risig!! PS Det är såååå skönt att vara hemma från sjukan igen! :-) DS

 
Ingen bild

C

2 februari 2009 17:54

Åh, har du äntligen fått komma hem?!!!
Hur är det med dig??
Roligt att höra ifrån dig!
KramKram

 
Ingen bild

Marie

2 februari 2009 18:45

Japp, jag fick komma hem i fredags. Skönt men lite läbbigt också... Men nu blir jag lite piggare för varje dag som går, peppar-peppar. Inte jättekaxig ännu, men kan kanske bli?! :) Tog bort "häftklamrarna" idag, 30 st var det. Hu! Kram och tack för ert stöd!!!

 
Ingen bild

C

2 februari 2009 19:02

jisses, men antar att det "spänner" lite mindre utan klamrarna. Strunt du i att bli kaxig;-), men skönt om det går åt rätt håll.
Ta det bara lugnt! Är ändå så jä*** kallt och trist, så spar energin till vår och sommar;-)
kram igen

 
Ingen bild

G.

3 februari 2009 10:33

(Till Marie) Åh, är du "frisk" nu!!! :-)
När orkar du åka ut till stallet och fika?
Jag har väntat med "avskedsfikat" så att du skulle kunna komma om du ville och hade tid. Inser att det blir svårt att välja datum så att alla kan...men kan ju välja ett datum där ingen ligger på sjukhus i alla fall ;-)

 
Ingen bild

Sonja

3 februari 2009 10:58

Nej, nej, inte ge upp! Ett, tu, tre står de där och poserar framför dig och kameran och du får ditt drömfoto. Desstuom är det jätteroligt och titta in här och se dina foton, även om du själv inte är 100 % nöjd. :)

 
Ingen bild

G.

3 februari 2009 12:29

Men du...från den där vinkeln ser D1 riktigt smal och fin ut!! *fniss*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards