Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Blir Aldrig Som Man Tänkt Sig

Av Chrissie - 4 januari 2009 19:29

Skulle ha suttit inne i värmen och kurat, men istället har jag varit utomhus h e l a dagen. Men nu har vi massa ved (kluven och klar) i pannrummet, hästarna har hö ett tag framöver och nu funkar elen i tråden.

Utedagen slutade med besök på Gula Måsen:-)

Har blivit retad nu att jag blivit som en "storhästägare" *fniss*, då jag införskaffat vintertäcken åt mina pållar. Men de blev så glada så glada och har busat hela dagen och kallt som f_n har vi....Nu är de ute och jag har  gott samvete trots att snor och mular och tassar fryser till is inom loppet av 10 sekunder. Stackars Neo kan knappt rasta, för han får kramp i sina fossingar, så även han har fått använda sitt täcke.

Nu ska vi tända en ny brasa i kaminen och söndagsmysa framför dumburken.

 
 
Ingen bild

G.

4 januari 2009 19:56

Har inte Neo några snowjoggers?! ;-)

 
Ingen bild

C

4 januari 2009 20:05

Nixpix...men kanske borde införskaffa ett par?!

 
Ingen bild

N

4 januari 2009 22:59

Tror nog hästarna gillar att ha täcke! Bra intiativ, tycker jag. Vilken jäkla kyla det är! Jag har också gått och hoppats på den där första varianten av titel....men men...

 
Ingen bild

C

5 januari 2009 08:27

N : Tack för moraliskt stöd:-) Har fått lära mig nu att så länge de har fått sätta sin vinterpäls gör det inget om man pular på dem täcken:-)

 
Ingen bild

C

5 januari 2009 08:44

N: Fattar inte riktigt hur man ska bete sig för att uppnå den där titeln...men jag fortsätter jobba på det;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards