Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 1 november 2008

Vinterdag

Av Chrissie - 1 november 2008 15:02

Vilken härlig vinterdag, men ack så kallt. Är inte van än känner jag.

Har varit ute på ridturer i solen och idag har hästarna fått flytta upp i stora hagen. Så länge det är kallt och fint får de gå där och tänkte inte skämma bort dem för mycket, så inatt ska de få vara ute:-) Sambon håller nu på att fixa elen ner till stallet, så att även lysrören ska fungera.

Nu ska jag försöka tina upp efter heldag utomhus!

Tjingeling!


"Sommar är bara en grönmålad vinter"

/Heinrich Heine

 
 
Ingen bild

G.

1 november 2008 17:13

Ser mysigt ut med all snö!
Har ni fått lov att skotta än?

 
Ingen bild

G.

1 november 2008 17:14

Vad är det för häst på bilden? Skäcken alltså ;-) är det en ny häst? *fniss*

 
Ingen bild

c

1 november 2008 17:22

Japp, skottat och klart..Du ska få se snöhögen....
Hrmmphh, skäcken?!...det är väl ett gott tecken att han älskar att ligga på sin torvbädd:-)

 
Ingen bild

L

1 november 2008 18:24

Men vad fint :-)
Jag tycker -4 e mkt brrrr, men -7 hua jag e inte heller van märker jag blir kall in i märgen på en gång jag går ut!

Fast visst e det extra mysigt att elda inne när det e kallt ute?
Gu vad med snö ni har, det e ju jätte fint!!

 
Ingen bild

G.

1 november 2008 18:52

Trodde ni hundägare var vana vikingar som inte tyckte det blir kallt ute förrän 20 minus ;-)

 
Ingen bild

C

1 november 2008 19:11

Det är ju när det är - 20 som det börjar bli skönt. Då kan man ju åtminstone KLÄ sig varm.

 
Ingen bild

L

1 november 2008 21:43

hihihi :-) kan lugn säga att en afrikansk lejonhund definitivt inte uppskattar minusgrader, så inomhus aktiviteter står på schemat de nästa 5 månaderna ;-)

 
Ingen bild

G.

1 november 2008 22:00

Går han på låda vintertid? Eller har han snowjoggers på promenaderna? *fniss* ;-)

 
Ingen bild

L

2 november 2008 08:47

:-) husse håller på och syr skor med fårskinn till stackarn ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards