Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

regn, regn åter regn

Av Chrissie - 9 oktober 2008 08:33

En gråmulen regning morgon. Inte så kallt som tur är. Idag ska det ridas vare sig jag har lust eller inte. Svårt det här med utfodringen. D1 ser ut som en ballong och D2 är smal....Fast jag tror det är mycket vätska hos D1...för så fort han står inne nån natt så "krymper" han ihop lite:-)

Sen ska jag åka och hälsa på "svärföräldrarna" och införskaffa mer torv och handla lite till det ekande kylskåpet. Så idag blir det minsann ingen slödag här inte.

Äntligen är momsen betald, puh....Varför ska staten ha sååå mycket pengar utav oss??? Delar gärna med mig, men inte så vansinnigt mycket!

Ja, ja, får väl hoppas att lite gynnar de stackars Volvovarslande:-/


Har en kanske idiotiskt teori...Men om Volvo i något år kunde bestämma sig för att inte gå med så STOR vinst och istället lät de anställda vara kvar. Då skulle ju inte hela samhället rasa samman och folk skulle fortsätta kunna köpa bilar. Och så skulle svackan i konjukturen snabbare återhämtas.

?????????????

 
 
Ingen bild

G.

9 oktober 2008 08:44

Jobbigt om de har olika behov av mat :-/ Hoppas det bara är tillfällig vätska hos D1!
Jobbigt om man har en som lägger på sig massor å så en "Syrpa". Hur fodrar man då när man bara har 2? Alltid äta inne i stallet då???

 
Ingen bild

C

9 oktober 2008 08:59

Försöker just nu göra många högar, men stora högar hos D2..då han trots allt är högre i rang än D1...Då hoppas jag att han får i sig lite mer. Värt ett försök

 
Ingen bild

G.

9 oktober 2008 09:33

Eller mycket mat, men munkorg på D1 så han inte hinner äta i samma tempo som D2. Men det är ju inte så snällt... :-(

 
Ingen bild

Åsa

9 oktober 2008 12:08

Köp kraft grov till D2 och ge han lite varje dag. Sen kan han väl få extra hö medans du rider D1? Eller oxå så byter vi hästar ett tag. Jag tar ner D2 hit så sväller han upp och du får G upp till dig, han behöver bantas och muskla sig i dina hagar!!!!
Kanonide va!!

 
Ingen bild

C

9 oktober 2008 12:47

Hmm, jag röstar nog på lite lagom bantning av D1 än att "svälla upp" D2 ;-) Hellre 2 smala (inte magra) än 2 vrålfeta... :-S

 
Ingen bild

G.

9 oktober 2008 14:47

Det jämnar nog ut sig i längden! D2 hinner nog äta upp sig ska du se!! Så länge han inte ser vanskött ut gör det väl ingenting om han är smal? Han ser ju fin ut på fotona! Det gör D1 också. Han ser inte tjock ut på bilden nedanför?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards