Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Bästa hästar!

Av Chrissie - 22 april 2010 18:29

Hörde av min kollega att Uppsala fått en decimeter snö senaste dygnet. Kan inte vara annat än otroligt tacksam över vi har sluppit det.

Förmiddagen spenderades med jobb och sen blev det ridning. Blev ett riktigt "hallelujamoment"!! Tränade galoppfattningar med Drómi och äntligen, efter idogt tränande, så kan han nu fatta BÅDE höger och vänstergalopp. Han var lyhörd och följsam idag och tölten funkade fint också. På hemvägen red vi in en slinga i skogen, där han fick skritta på lösa tyglar och så gick vi sicksack, åttor och fram och tillbaka och jag "styrde" med enbart sätet och skänklar. Funkade toppen!!!:-)))

Tritla och jag har ju jobbat hårt för att få henne att ta ut kliven i skritten och samtidigt trampa på i ett bra tempo...det vill säga, där hon inte somnar;-P. Idag satt det där som en smäck!! Så nu hoppas jag att vi kan hålla i det där.


Sambon kom hem med Sushi till mig! Gissa om jag blev överlycklig och smaskade i mig en 9-bitars utan att blinka:-))))) Tyvärr har jag en jävulsk huvudvärk, men nu blir det Alvedon innan det är dags för kvällsmissions. Sen soffläge!


Bangsi mår bra och är pigg! Op.såret ser fint ut! 5 dygn kvar... Nedräkning :-)


//



 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

22 april 2010 20:02

Skönt att Bangsi mår bra. Då kanske vi snart kan leka.Det låter så härligt när du berättar att du ridit. Kanske skulle prova nång gång, hi, hi.
Ha det gått och pussa på vovvarna

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

L

22 april 2010 20:57

ja du här e det vinter igen :-( buhuuuu

vad härligt att det var så givande och roliga ridturer...måste vara 100 gånger bättre än tråkiga AV :-P

Kraaamis

 
Ingen bild

Karina

22 april 2010 21:37

Va kul att träningen med kusarna gett resultat!

Blev det kastrering för att han är jobbig eller helt enkelt för att det är praktiskt?

Vår hund var en "det" när vi fick honom. Han tycker att hans tikpolare luktar spännande när hon löper, men han vet inte riktigt vad han ska göra åt det. När hon inte löper så får han inte nosa henne i häcken, men ett par gånger per år vid löp så får han göra det, och då ser han alldeles rådlös ut. Man tycker att man ser hur kugghjulen går runt därinne i huvudet. :-)

När man pratar om hundkastrering så blir jag ofta att tänka på den där scenen hos veterinären i filmen Dr Doolittle. En schäfer dras mycket motvilligt in på kliniken medan han ropar:
Oh no, not my manhood! I will never look at another female again!
Sen ser han en tik och vrålar YO BABY!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards