Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

En helg i full fart

Av Chrissie - 18 april 2010 19:37

Förstår inte vad tiden tar vägen!  Har verkligen inte hunnit med att blogga, för man måste ju sova ibland också;-P


Fredagen spenderades med bokföring h e l a dagen och nerklippning utav pensionären Neo. Han blev SÅÅ överlycklig!!!:-) Som valp på nytt!


  


Igår kom våra goda vänner ifrån Enköping och hälsade på. Blev en lång ridtur i skogen medans pojkarna var uppe i luften. Sen middag och massa "ta-igen-för- länge-sen-vi-sågs-prat". Alltid lika trevligt och skoj!!!!

Somnade nog vid 3 inatt. Upp vid 7 och släppte ut pållarna och tog vovvarna på en långpromenad. Sen gick jag hem och kröp ner under täcket och somnade om till 11. Har nog aldrig hänt tidigare, men det var underbart!! :D


Idag har vi hämtat ett "mitt projekt", som ska få sig en omgång under nästkommande helg. Passade på att fika med svärmor och gå promis med vovvarna. Sen hem och köra upp hö till hästarna och plocka hundbajsar i trädgården...(är nu uppe i 58 st), men SNART borde gräsmattan vara helsanerad! Har grävt upp våra Tujor som stod vid huset också. När vi slet upp den ena, så "råkade" staketet följa med....NU har vi provisoriskt reparerat det.

Pizzasöndag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  


 
 
Ludde

Ludde

18 april 2010 20:22

Hallå Bangsi och Neo. Va snygg du blev Neo. Jag vill också klippa mig. Jag gillar inte att bli avtovad stup i ett. Jag hörde matte säga till husse att hon skulle ta itu med min päls i morgon. Hoppas hon glömmer bort det.Bangsi, fin bild på dig och Neo. Nu är det väl snart dags att träffas och busa lite igen.
Puss från Ludde

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

Karina

18 april 2010 20:30

Oj, vad olik sig han blev! Valpen ser gigantisk ut bredvid. Förstår att det måste vara skönt att bli stylad så nu när det börjar bli varmare ute.

Man ser ju när man badar dem hur mycket mindre de ser ut.

När vår lurvas fäller som värst så är tanken på att ha en nakenschäfer väldigt tilltalande! :-)

 
Ingen bild

Karina

18 april 2010 20:36

Många tror att vår hund väger ca 70 kg och uppåt (?) med tanke på hans storlek och fluffiga päls. När han kliver ner i sjön så tycker man att hans 39 kg ser ännu tunnare ut. Han är fortfarande hög och lång, men han ser ut som en slånka när han badar.

Kanske skulle styla honom så han blir lika tjusig som Neo? Fast han är så mörk under så hans black and tan skulle nog försvinna, han skulle nog bli gråsvart en stor del på kroppen.

 
Ingen bild

G.

18 april 2010 21:23

TUSEN TACK för igår!!!
Alltid lika roligt, bara synd att klockan går så himla fort!
Vad är "mitt projekt"?!?? *nyfiken*
Åh vad gott med pizza (fast inte lika gott som maten igår :-) ), ville också ha pizza idag men ingen av oss orkade åka och handla...
Skönt att du fick lite sovmorgon!! Gör nu detta till en vana. Upp och fodra å gå vovvepromis och sen in och somna om :-D

 
Ingen bild

L

18 april 2010 21:54

Sååå snygg han e, lite schnauzer klippt :-)
Låter som om du också haft en kanon helg, fram för fler sådana!!

vi hörs imorgon.
Stor kram

 
Anette

Anette

19 april 2010 21:39

Så söt Neo blev som pensionär.
Nu ser Bangsi mycket större ut än sin store bror ;-).

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards