Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

1-års jubileum

Av Chrissie - 12 april 2010 20:31

Vissa dagar blir bara inte alls som man tänkt sig. Idag var en sådan dag. Blev inte ett jota gjort, förutom att Bangsi nästan lärt sig att rulla runt. Först måste man skälla 2000 gånger och gärna bita i tröjärmen. Men sen går det;-)


Idag är det PRECIS 1 år sedan Tritla blev min och flyttade hit!!!:-)

  

(Bild lånad från R-M. G. och Ludde)


Har inte ångrat mig en sekund, även fast hon är ett sto;-) Rastlös och hopphäst. Men hon har en otrolig personlighet och otroligt lyhörd....oftast på hennes vilkor. Raka motsatsen till Drómi, som är Ferdinand himself. Är väldigt glad att ha 2 hästar som är så olika. Betyder att man aldrig blir less eller har en tråkig stund!



Kvällen har ialla fall spenderats med att bada Bangsi...4 (!!!!!!!!) gånger, i YES diskmedel. Husse var ju så snäll och tog hundarna på långpromenad när han kom hem från jobbet....och gick någonstans där det fanns massa motorolja. Gissa var den motoroljan hamnade?!  Bangsi är n ä s t a n oljefri, men lukten blir vi nog inte av med i första taget. Luktar som en bilverkstad inomhus:-/ Vet inte om det är vovve eller husse jag ska vara mest besviken på;-D


Nu är det "soffsunk" och väntan på Boston Tea Party!! Bättre TV program finns inte:-)

//



 
 
Rose-Marie

Rose-Marie

12 april 2010 22:19

Roligt att du ville ta min bild till din blogg. Det är väldigt fina hästar du har.Stackars Bangsigubben som fått olja på sig.Du får spruta på honom lite parfym så ni kan vara inomhus utan gasmask.
Ha en bra kväll och natt. Hoppas du sover bättre nu.

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

L

13 april 2010 09:16

Ja stackars bangsi...eller ska jag säga stackars er!

Härligt att du trivs så bra med T :-)
Hoppas att du får en bra dag, vi ses ju lite senare :-P
Kram

 
Anette

Anette

13 april 2010 20:36

Usch för olja... inte alls roligt :-(.
Hoppas att det luktar godare om Bangsi ikväll.
Ha det bra!!

http://www.toppens.se

 
Ingen bild

G.

13 april 2010 21:55

Grattis på ettårsdagen! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards