Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

Utställning

Av Chrissie - 10 april 2010 12:44

Bangsi´s kritik:

"Tillräckligt huvud, behöver lite mer haka. Bra vinklar runt om. Kort bröstkorg och bra päls, normalt för åldern. Rör sig som en tonåring."


Inte lätt att ta gruppfoto, men vi hade lovat "farmor" ett, så det vara bara att försöka fösa ihop flocken:-)

            

Fr.v Ludde, Bangsi, Safir, Ammi, Jaspis  


 
 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

10 april 2010 13:10

Tack för att ni försöker få till en gruppbild till mig, jag är så tacksam :o)
Ni är så duktiga alla med era valpar, det värmer en "farmors" hjärta.Kram till er alla.

http://www.beardieboys.com

 
Rose-Marie

Rose-Marie

10 april 2010 16:39

Fint gruppfoto. Det är svårt att ta bilder när hundarna är i ringen. Hur ska du göra för att Bangsi ska få mer haka??? Fick du något tips? Jag måste köpa linser till Ludde så han får mörkare ögon....
Ha en bra dag

http://www.ludde.webgain.se

 
Anette

Anette

10 april 2010 17:08

Tack för en trevlig dag!!!
Du fick ju till fina gruppbilder, det är ju inte det lättaste att få dem stilla så lång stund ;-).
Vilka duktiga familjer mina barnbarn har.
Jag är en väldigt tacksam "mormor".
Ha det bra!!

http://www.toppens.se

 
Ingen bild

L

10 april 2010 17:48

bangsi e ju fiiiinaste killen (lite partiskt :-P )
och så neo såklart :-)

Hoppas ni hade en kanon dag, synd bara att det inte e roligare väder, förra året var det fint minsann :-P
Kraam

 
Annelie

Annelie

10 april 2010 18:59

Fina bilder på alla fina hundarna!!! Hoppas ni haft en bra dag!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

 
Ammi

Ammi

10 april 2010 19:59

Hej! Kul att träffas idag, nästa gång ska jag dock inte lukta så gott lovar jag ;-) Fina bilder ni fick, min husse och matte hade ju glömt kameran naturligtvis men det blev väl nåt kort med mobilen i alla fall.
Ha det bra!
Ammi

http://yassiammi.blogspot.com

 
Ingen bild

Jaspis

10 april 2010 20:37

Hallå!
Alltid skoj att träffas! Din matte har rätt vi är faktiskt väldigt lika du och jag :-)
Sköt om er!
//jaspis

 
Ingen bild

Karina

10 april 2010 21:35

Vilka tjusiga vovvar! Är det hela kullen?

Såg några beardisar idag, det kanske var några av de på bilden... :-) Såg två stycken beardisar inne i hallen som var så chica med likadana cerisa hårklämmor i luggen.

Tre hundar hade allsång på läktaren. Schäfrar så klart. Man tycks alltid utmärka sig (ofrivilligt alltså) när man är ute med en schäfer... :-)

Alltid när man är pankare än en rånad kyrkråtta hittar man en massa grejer som man vill ha. Fanns mycket fina hundgrejer där. Såg en fin dyna med gelliknande forma-efter-kroppen-fyllning, men den kostade lika mycket som mat för två personer i en vecka... :-(

 
Chrissie

Chrissie

11 april 2010 00:32

Karina:
Ja det två med rosa hårklämmor var garanterat Safir och Pandora. Pandora finns inte på bilden, men lilla söta Safir är med:-) Det är uppfödarens tjejer. Nej, h e l a kullen består av 5 tjejer och 5 killar, men de som bor hyfsat i närheten är de på bilden och en som var lite magsjuk och hemma.
Jamen, visst är det alltid så att man hittar MASSOR av prylar man vill ha när slantarna tryter.

Haha, jadu, schäfrar kan ju verkligen låta som de blir konstant plågade;-) Inte för inte, uttrycket "schäfergnäll" :-)
Gick det bra för er?

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karina

11 april 2010 17:45

Ja, vi har haft tre schäfrar och alla har varit expert på att skaffa medlidande offentligt. Om man t ex lade på handen lätt på baken om de inte ville sitta så kastade de sig omkull och skrek och visade magen. Tiken vi hade brukade blinka och skygga undan för handen om man skulle rätta till hennes halsband eller klia sig själv i huvudet, ungefär som "-Slå mig inte som du alltid gör när ingen ser". Höjde man handen över henne hemma så blev hon jättelycklig och trodde vi skulle kasta en leksak eller ge godis eller nåt.
Vet flera andra som har schäfrar som gör likadant.

Var endast åskådare igår. Vår jycke får inte ställas ut. Kastrerad, långhårig och säkerligen 10 cm för hög. Men det är roligt att titta på alla fina hundar som är med och ställs ut.

Fick du blodad tand så ni ska fortsätta ställa ut?

 
Ingen bild

Karina

11 april 2010 18:51

Apropå schäferläten, vår nuvarande hund fick vi när han var två år. Hans första ägare kallade honom Larsson, efter Pip-Larssons. Alla som en gång träffat honom förstår varför... :-) :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards