Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Utställning Katrineholm 16/1

Av Chrissie - 16 januari 2010 17:09

40 mil senare är vi hemma med en utslagen liten krabat och en däckad matte. Så ont i halsen och febrig:-( Nåväl, detta inlägg ska inte handla om mig, utan om lille bokstavssjuka valpisen!  Inget pris till oss, men vad gör väl det. Älskar honom m i n s t lika mycket ändå.


  

Det var faktiskt inte så äckligt att den där mannen klämde och kände på mig och petade mig i munnen.



  

Här är jag och min favvisbrorsa Ludde! Han är starkare än mig just nu, men vänta bara. Jag ska nog klå honom en vacker dag:-) Hur som helst så trivs vi ihop.


  

Ok då! Långt ifrån en bra bild, men det är bara valpisarna´s pappa´s matte som kan lyckas få 6 beardisar på en och samma bild. MEN, de var knappast valpar samtidigt:-)

Här är Jaspis, Onyx, Safir, Ludde, Ossie (halvsyrra) och Bangsi.


Omdömet:

"Mask valp med fint huvud och uttryck. Bra och fin kropp och rygg. Framskjuten skuldra och bakstallet behöver förbättras, så också pälskvalitén. Trevligt temperament. Rör sig bra men trivs inte riktigt med underlaget"

//  




 
 
Ingen bild

L

16 januari 2010 17:36

Duktiga ni :-)
Blev du biten då?? fin kritik tycker jag, synd att inte domaren fattade att han e världens finaste!!

Usch har du fått feber nu?? :-( stackars dig (och inte har du barn att skylla på heller)
Stooor mega krya på dig kramis
(fick du mina mess?)kram igen

 
Chrissie

Chrissie

16 januari 2010 18:02

Biten? Nje, kan jag inte påstå, fast jag är imponerad över att det gick fort ialla fall. Inte en sån där heeeeeeela dagen väääääntanutställning:-)
Javisst, jag fick dina sms..och svarade! : -/ Kom det inte fram?!
KramisKramis

http://dromisar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

16 januari 2010 18:11

Tjena Bangsi.
Jag var också helt utslagen när jag kom hem. Att du inte fick pris betyder väl ingenting. Du är ju den goaste och snällaste brorsa man kan ha. Vi måste träffas och leka lite oftare. Vi får säga till våra mattor och hussar att dom får skärpa till sig och skjutsa oss till varandra.
Matte ska lägga in lite bilder på min blogg i kväll.
Puss från brorsan Ludde.

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

L

16 januari 2010 18:17

nää inga mess :-( bara bilden på busarna!

Sönt att det gick undan, lite skönt att inte vinna, då blir det heeela dagen :-P

 
Anette

Anette

16 januari 2010 18:28

Tack för en jätte trevlig dag.
Jag tycker nog att domaren var snål med att ge HP.
Bangsi är allt värd det han också.
Det roligaste idag var iaf när vi var klara inne i hallen och kom ut och valparna fick busa med varandra.
Stackars dig som fått feber, nu får du kurera dig så du blir pigg och kry.
Neo hade väl saknat er idag... eller tyckte han att det var skönt med lite semester från den bokstavssjuka lillskrutten ;-).
Sköt om er och krya på dig.
Kram.

http://www.toppens.se

 
Annelie

Annelie

16 januari 2010 18:59

Grattis till fina omdömen! Det ser verkligen ut som om hundarna hade himla kul efteråt! Och jag fattar inte hur ni kan få brorsorna att ligga helt stilla jämte varandra utan att springa och leka på utställningen! Det skulle aldrig Soya klara! Hmmm... bokstavsvarning på henne oxå!
Sköt om dej nu så du blir frisk!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

16 januari 2010 20:12

Grattis till en fin utställningsdebut, och vad pratar ni om för bokstavsbarn? dom enda bokstäverna som ska nämnas när det gäller Teddyvalparna är B.Ä.S.T
Underbara små beardisar är det, att dom har "lite" energi och hittar på "lite" bus är ju bara charmigt ;o)
Kram till Bangsi och tack ännu en gång för presenten.

http://www.beardieboys.com

 
Jaspis

Jaspis

17 januari 2010 16:11

Hallå brorsan!
Det var riktigt skoj att träffas igår! Hm... vad då Ludde din favoritbrorsa? Jag gillar också Ludde men jag då?? hi,hi Det där måste vi snacka om nästa gång vi ses och det hoppas vi blir snart! :-)
Var glad att du i alla fall får ha sängen på dagarna! Mina griniga människor låter oss ALDRIG ha sängen!!
Sköt om dig och säg till din matte att krya på sig!
Flocken hälsar.
// Jaspis

http://www.atlasmimas.dinstudio.se

 
Ammi

Ammi

17 januari 2010 18:58

Grattis grattis från mej med! Ni verkar haft jättekul efteråt i alla fall ;-)
Jag ska på utställning i februari och tycker det verkar lite jobbigt att stå stilla och låta nån klämma och känna! Får man inte hoppa och pussa nåt?!?
/Ammi

http://www.yassiammi.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards