Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Chrissie - 10 februari 2009 18:07

Fullmånen borta och genast blev det mörkt igen.

Fick tag i hovslagaren till slut, som kommer på torsdag. Så ingen ridning utav D1 fram tills dess.

Tja, han kan ju gå där och få tjocka till sig lite till;-/ Kändes lite konstigt att bara rida en häst idag.....I morgon är det dags för avresa emot lite jobb i Uppsala igen. Ser ut som vi får en del att göra:-)

Jag har äntligen köpt mig en crosstrainer!! Så jäklar, nu ska det skapas kondis!! Ska stampa runt tills jag är alldeles blå i ansiktet! *asgarv*.

Dags att fundera på lite middag............

Av Chrissie - 10 februari 2009 11:47

Jaha, så skulle man ut och rida......och vad ser man då? Jo, D1 har en "tappsko", eller halva skon sitter fast och den andra halvan löst, med sömmar som sticker ut:-(

Har han frusit fast i snön eller??? *Fniss*

Blev i alla fall en bra runda med D2, han bär sig självt mer och mer för varje gång och det är så kul att känna resultat.

Nu får väl resten utav dagen spendaras med att sitta och vänta på att hovslagaren skall ringa tillbaka....................

Av Chrissie - 10 februari 2009 09:26

Sov uruselt inatt. Vaknade typ 100 gånger och tyckte klockan gick sååå sakta. Trodde först att det berodde på sambons förkylningssnarkningar....

Men nu slog det mig - klart det berodde på fullmånen. Sover ju alltid dåligt då, sen får vetenskapen säga vad den vill om huruvida fullmåne påverkar eller ej.

Av Chrissie - 10 februari 2009 09:14

Det celebra besöket D2 skulle fått idag, är tyvärr inställt pga sjukdom.

Inte jag som är sjuk:-) Får se när det blir utav härnäst.

Det utlovade snökaoset imorgon verkar enligt SMHI blivit avpolleterat:-)))

TACK & LOV!;-)

Ska nog ta två flugor i en smäll nu, ut och rida och låta vovven följa med, för att sen ta mig in i värmen och kura. Dags att hämta lite mer hö också. För er som undrar att jag hämtar hö stup i ett, kan jag låta meddela att jag säkert har 300 meter till där jag hämtar;-)

Ha en bra dag allihopa som tittar in här!:-)

Av Chrissie - 10 februari 2009 08:27

Jag har fått en award utav min granne! Tack och Tack!!

(bloggvan som man inte är, hade jag ingen aning om att det fanns awarder) :-/

Måste bara skicka den vidare till Sonja, som alltid lägger upp så vackra bilder på sin blogg!

Av Chrissie - 10 februari 2009 08:09

Regler: Gå in i mappen där dina bilder ligger. Gå sedan till den sjätte mappen och välj den sjätte bilden. Lägg upp bilden på bloggen och skriv något om den. Utmana sex andra personer och länka till dem.


Ridgebacklover 

Provrör & Hästar

Grabbmamman

Vi alla i stallet

Hästar & vin

Livet med hästar, katter och annat



Jag och L har en sjuk hobby;-) Vi åker på tivolin och marknader och "plockar" upp mjukisdjur ur sådana där "gripklorautomater".....Vi är riktigt duktiga och barnen runtomkring brukar stå där med stora avundsjuka ögon.

(Vem har sagt något om att en hobby inte får kosta...)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards