Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Chrissie - 5 februari 2009 18:04

Två härliga ridturer blev det idag, och hunden fick jobba hårt;-) Nu tror jag att vi allihopa är utmattade och nöjda. Hästarna får hö, hunden får Mamma Scan´s köttbullar och matte får hemgjord pizza och rödvin. Kan det bli bättre?!

På tisdag får jag celebert besök.....Ska hälsa på D2. Spännande!!!!!!!!

Vill inte berätta mer just nu;-)



Av Chrissie - 5 februari 2009 13:49

Underbart att man inte längre behöver stressa ut på ridturer tidigt på morgonen, för att det inte ska hinna bli mörkt. Och bättre blir det för var dag!! Har jobbat med mysbyxorna hela förmiddagen, så nu funderar jag ju seriöst på det där med lite ridning. Ser mest fram emot att sedan få komma in i värmen, kasta mig i ett varmt bad, sätta mig framför kaminen och kanske avnjuta ett glas rött.

Som ett litet brev (ja två faktiskt) så kom hästförsäkringspremierna idag. Hur jag nu lyckats tajma in dem samtidigt är för mig en vetenskap jag inte förstår. Är ju alltid så skoj med utgifter;-)

2 dagar kvar till "beachen"..................................

Av Chrissie - 5 februari 2009 08:28

Har tittat runt lite på olika bloggar via länkar här och var och fann ett citat som jag bara måste stjäla!


"Choklad kommer ifrån himmelen och är samma sak som lyckopiller"

/Matilda Fernholm.



Av Chrissie - 5 februari 2009 08:20

Jobbade bokstavligen talat skiten ur mig igår:-) Var hemma runt midnatt, fast då efter ett fikastopp hos goda vänner:-) Hästarna blev glada, om än lite snopna utav att få komma in och bli "nattamatade" vid den tiden. (Har naturligtvis som vanligt en mycket snäll sambo´s syster, som ser till att hästarna inte svälter (stor risk!??!! Not) då jag är iväg och jobbar.)


Dagens stora höjdpunkt är dock hemresan när jag halvsovandes....ja, sambon körde, utropar: "- Akta, ser du inte djuret!??!"

Det var ett Lodjur som sprang över vägen och sedan vände sig om mycket snopen i dikeskanten och säkerligen undrade varför jag, helt plötsligt klarvaken hoppar upp och ner i sätet och hojtar: Lo, Lo, Lo! Jag har sett ett Lodjur!:-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards