Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Ja´ tyrer icke lengre .....

Av Chrissie - 16 september 2008 18:43

Veden är hemburen, storhandlingen avklarad, torv och stängselmaterial inköpt, tvätten tvättad och maten uppäten:-) Just ja, och pållarna är ridna.

D2 lyfte 3 meter ifrån marken för en fågel prasslade till i trädet. Suck! Snacka om att ha nerverna utanpå. Hoppas det beror på nya miljön, för annars så gick det helt ok. Tölten är väl inte optimal på något sätt, men det känns bra att ta det lite lugnt så vi får lära känna varandra och veta var vi har varann. Han är fin ialla fall, men D1 kommer alltid vara D1 och ha den där alldeles speciella platsen i mitt hjärta. Vi tog en kul tur i skogen med nästan bara galopp och lite naturhinder. Hur kul som helst.

Karln snickrar och jag har lovat att ha en efterrätt på bordet tills han kommer in - undrar vad jag ska hitta på för något. Var in till stan för jag skulle fylla på mitt brevpapperförråd......men hmm, bokhandlarna här har inte alltför stort utbud, så jag får väl hålla tillgodo med hederligt randigt kollegeblock.

Nä, nu ska jag bokföra lite ekonomi, skriva lite informationsblad och hitta på den där efterrätten.

Tjingeling! :-)


 
 
Ingen bild

L

16 september 2008 21:26

Vad blev det för efterrätt? *nyfiken*

Säg till om det ngt särskilt i pappers väg du e ute efter så kan jag skicka upp lite :-)

ha en super fortsatt kväll
kraaam

 
Ingen bild

C

17 september 2008 08:51

hmm, det blev ingen efterrätt i den bemärkelsen, men väl fika med thé och jättegoda mazariner som G bakat och hängt på min bil i måndagskväll:-)

 
Ingen bild

G.

17 september 2008 10:08

Bokhandlarna i "storstan" har inte heller ett jätteutbud på brevpapper. Hittade däremot alla mina brevpapper från länge länge sen. Oj vad många olika jag hade ;-)
Randigt papper fungerar också! Är ju innehållet som är det viktiga!! :-D

Såå...när kommer första bilden på ett nytorvat "färdig"byggt stall med 2,5 glad häst inuti?! Hur länge får du ha kvar den lilla svarta?

Ha en bra dag!

 
Ingen bild

C

17 september 2008 10:17

Bilden dröjer en liten stund till;-)..Den lille svarta åker ev hem till helgen:-/
Ha en bra dag!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards