Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Chrissie - 6 april 2011 21:16

Nu är röva nerslagen i soffan och jag har definitivt fått en överdos friskluft:-)

Är det inte helt otroligt.......Jag har hittat tovor på Bangsi!!!!!! Va??!! Tovor??!! Han var ju världens mest välborstade vovve igår!! Hoppas innerligen inte att det går "baby boom" i beardisar, från "Hela huset fullt av hundar", när "Spike" var med. Vem som helst ska inte ha en beardis, om ens hund, så är det bara:-)

Imorgonkväll blir det träning med "puddisen" igen. Sen är vi redo för att visa var det blå skåpet ska stå, till helgens kurs!


Skrauti gör enorma framsteg. Så himla roligt att rida honom! Nu fattar han skänkelvikningar. Traven har blivit mycket starkare. Han börjar fatta skänklar överhuvudtaget, att de betyder något annat än att bara springa. Likaså med pisken. Nu vet han att man inte ska "piska" honom, utan bara "hjälpa". Likväl som Skrauti lär sig, så är det lära för mig också:-) Mycket givande.


//


Av Chrissie - 6 april 2011 14:52

Jobbade hela förmiddagen medans det var mulet. Sen sprack solen igenom...men idag orkade jag bara inte plocka skit i hagen, så det blev krattande av fågelfrön och spolning av garageuppfarten - bye bye varje litet jäkla höstrå!:-D

Är inne för en liten lunchbreak, och sen ut och tömma en överfylld skottkärra.


Hittat en nackdel till med vår!!

- Efter en halvslö vinter så inser man hur mycket som ska göras, klippa buskar, kratta till förbannelse, städa ur höförrådet, plocka mer hästskit, harva och så in lite vall, fixa iordning "kuvösen", altanen på baksidan som inte är klar....byta till sommardäck och byta bromsskivor och belägg bak, fixa lysena på trailern mm, mm....Puh!! Ingen rast, ingen ro......Och när man inte pysslar med hemmamåsten, så är det jobb eller pållar/vovvar:-D Härligt!!!! Jag är ju liksom inte gjord för att sitta still!!!

Men jag fattar inte hur folk hinner med att vara sociala!!!???!!!!


Nix, nu är lunchrasten slut!

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards