Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

Det susar i säven

Av Chrissie - 5 mars 2011 11:36

Hm, så här var det ju inte meningen att det skulle bli. Morgonfodrade pållarna och sen träffade vi R-M och Ludde vid Skuthamn för en busig morgonpromenad. Soligt, vindstilla och härligt!! Tanken var ju att ta tag i ridning när jag kom hem igen, men herregud, man blåser ju bort. Dessutom verkar det bara eskalera hela tiden. Fördelen är att hästarna blir busiga som sjutton i hagen när det blåser, så jag får väl satsa på att de självmotionerar sig idag.

Idag ska jag annars ha en lugnt, tyst och fridfull dag, men imorgon tar jag nog fram arbetshandskarna igen:-)

Får väl se när man får första Canadarapporten sen:-)  Erkänner att man är "lite" avis......Men bara lite;-D

Misstolka inte, men jag tycker det är rätt skönt att få vara själv ibland :-)


Nä, ska prova släppa ut lille missen en stund och se om han blåser iväg och jag får hämta honom ur ett träd eller nåt.

//

 
 
Ingen bild

G.

5 mars 2011 17:16

Nä det var verkligen inget trevligt ridväder idag. Synd att det skulle blåsa (storma) så, annars hade det varit en underbar dag ju!!!
Hoppas det gick bra för Pjakkur. Tur att han har klor att hålla i sig med ;-)

 
Karina

Karina

5 mars 2011 18:09

Du får sätta på Pjakkur en kattsele och sedan fästa ett långt gummiband i den. Andra änden knyter du fast vid yttertrappen. Om han inte studsar tillbaka av sig själv när vinden drar honom med sig så får du hala in honom. Du kommer att ha Sveriges enda jamande drake! Garanterat den hårigaste draken också, men även den sötaste! :-))))))

Nä, skämt åsido. Ett tag trodde jag att vi skulle blåsa iväg alldeles här. Mirack ställde sig dock så att en massa lösa hår från hans kropp for iväg. Praktiskt.

http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

5 mars 2011 20:52

Här var det oxå vindstilla under morgonpromenaden och hoppet tändes om en perfekt vårdag... men så kom blåsten och det gällde att hålla i hatten! Fast nu ikväll har det lugnat sej igen och jag hoppas på att morgondagen blir lika solig som idag! Ha en bra helg!

http://www.beardie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards