Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Chrissie - 8 februari 2011 21:23

Tänk om man hade varit gjord utav pengar......

Drómi´s far är till salu - för 140.000 pix!


  

(bild lånad från www.stutteri-mjolnir.dk)

Av Chrissie - 8 februari 2011 20:05

Att göra ett bokslut i SPCS verkar inte vara alltför svårt (tror jag). Däremot behöver jag absolut läsa på, hur man "låser" året och nollställer inför nytt år. Trodde i min enfald att jag kunde få en liten fristad på toaletten till att läsa på....Men icke då!

  


    


Idag har det varit alldeles fantastiskt härligt väder....Trots att det är vinter.

Pjakkur har fått vara ute lite och bekanta sig med naturen. Tur att man har två vallhundar som har stenkoll. :-)


  


  


Här slår man inte längre två flugor i en smäll, utan tre!! Toppen att kunna motionera dem allihop, på en och samma gång.


  


        

Idag var fröken definitivt en Trittel de Luxe!! :-)

Av Chrissie - 8 februari 2011 09:26

Ok då, jag behövde inte skotta mig ut imorse, även om det kommit lite för mycket snö för min smak. Men det är härligt att ljuset är på väg tillbaka!

Idag ska jag försöka varken vara less eller vimsig:-)


Idag stod det i tidningen att L-a har sämsta grundskolan i landet. Tråkigt betyg. Har ingen åsikt om detta, men dock om en hel del unga/yngre människor och deras otroligt urusla kunskaper i svenska språket.

Att talspråket kommit in i skriftspråket är en sak, så länge man har kunskap om det korrekta skriftspråket. Nu är ju inte jag på något sätt en Fredrik Lindström, men tror mig ändå fått med mig de grundläggande reglerna för användandet av skriftspråk.

Språk förändras hela tiden (även det isländska:-), men ändå. Så länge jag kan minnas har man retat amerikanare för att vara så "outbildade", inte kunna ordentlig korrekt engelska (amerikanska) samt vara fruktansvärt dåliga på geografi. Känns som vi svenskar snart är där.

Lite tråkigt kan jag tycka. För att inte tala om särskrivningar! Ryser! :-)


Det var dagens reflektion:-) Nej, föresten... Har en till när jag ändå är på gång.

När elever går i gymnasiet och söker praktikplatser, så får de ett blankt nej, om de inte kan söka och ta kontakt själva. Pinsamt när föräldrarna behöver ringa.

För min del som företagare, så tycker jag det visar stor brist på intresse och engagemang.


Sådär, nu var jag klar!:-)

//




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards